Ford Kuga in ultima sa versiune aduce, intre altele, si o noutate importanta in ceea ce priveste confortul. Modelul SUV implementeaza noua strategie a marcii, „Whisper”.

O oaza de calm

Pe vremuri soferii erau nevoiti sa strige pentru a se face auziti in masini. Prin comparatie, masinile moderne reprezinta o oaza de calm. In care conversatiile si muzica se aud in mod clar.

Noua strategie de tehnologie a Ford, denumita, “Whisper” ofera numeroase imbunatatiri in ceea ce priveste antifonarea. Ceea ce contribuie la calatorii mai confortabile si mai putin obositoare pentru soferi si pasageri.

Strategia “Whisper”

Pentru noul SUV Kuga, Ford a examinat elemente generatoare de zgomot, de la suspensie pana la chederele usilor. Scopul a fost de a gasi solutii de optimizare a rafinamentului interior.

  • Prin efectuarea unor perforatii la nivelul pielii scaunelor de pe noul Kuga Vignale s-a redus aria totala a suprafetelor plane din interiorul masinii. Fapt care a contribuit la o absorbtie mai buna a zgomotelor.
  • Reglajul aerodinamic al scuturilor de antifonare de sub caroseria vehiculului ajuta la limitarea zgomotului care intra din exterior.
  • Inginerii Ford au petrecut doi ani testand mai mult de 70 de tipuri de anvelope diferite. Si au facut-o pe suprafete variate, de la asfalt neted pana la beton dur si pietruit. Si conditiile au fost diferite, iar vitezele variate. Rezultatul: specificatia exacta care mentine zgomotul rutier la minimum, asigurand in acelasi timp niveluri ridicate de confort.
  • Trecerea elementelor de la un compartiment la altul se face prin gauri care permit ascunderea cablajelor. Gauri care sunt mai mici si mai inguste pentru a limita fluxul de aer spre habitaclu.

„Strategia noastra Whisper este conceputa pentru a face calatoriile cat mai relexante si mai putin zgomotoase, de la absorbtia sunetului prin perforarea pielii scaunelor, pana la testarea care implica ascultarea cu atentie a diferitelor sunete create de zeci de anvelope diferite”, a spus Glen Goold, inginer sef de programe Ford Kuga.

Rafinament electric

Posibilitatea de a conduce un vehicul neutilizand un motor cu combustie interna permite deplasari mai linistite. Kuga Plug-In Hybrid combina un motor pe benzina, un motor electric de tractiune, un motor electric electromotor/generator si o baterie litiu-ion de 14,4 kWh, oferind soferilor posibilitatea de a conduce un vehicul pur electric cu emisii zero.

Prin folosirea modului de conducere selectabil “EV Now” se opreste motorul pe benzina, iar tractiunea vehiculului este asigurata folosind bateria de inalta tensiune si motorul electric. Se obtin astfel niveluri de zgomot interior de doar 52 dB (A) in teste controlate – echivalent cu zgomotul produs de precipitatiile slabe.

Kuga Plug-In Hybrid Vignale include, de asemenea, tehnologia Active Noise Cancellation (anularea activa a zgomotului). Sistemul functioneaza asemanator unei perechi de casti pentru anularea zgomotului – detectand undele mecanice nedorite produse de motor, unde mecanice de joasa frecventa, prin microfoane plasate strategic si contracarand cu o unda sonora de frecventa inversa prin difuzoarele sistemului de sunet B&O.

Generatii diferite de vehicule

Un test realizat de Ford a aratat ca noul Ford Kuga Plug-In Hybrid prezinta un nivel de zgomot in habitaclu cu un sfert mai mic decat cel inregistrat intr-un Ford Anglia din 1966.

Majoritatea oamenilor percep un sunet ca fiind de doua ori mai puternic atunci cand acesta este cu aproximativ 10 decibeli mai mare.

Intensitatea zgomotului interior la aproximativ 50 km/h (30 mph) masurata in treapta a treia de viteza (pentru modelele cu cutie manuala de viteze) este urmatoarea:

Vehicul Max decibeli dB(A)
1966 Ford Anglia 89 (89,4)
1970 Ford Cortina 81 (80,9)
1977 Ford Granada 83 (82,5)
1982 Ford Cortina 79 (78,5)
2000 Ford Mondeo 77 (77,3)
2020 Ford Kuga Plug-In Hybrid 69 (69,3)

„Inca de la inceput am avut o viziune clara pentru Kuga – un design exterior placut si elegant, si un interior care ofera un spatiu generos. Rezultatul este un SUV care se conecteaza cu viata ta intr-un mod pozitiv”, a declarat Amko Leenarts, director al departamentului de Design, Ford Europa.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.