Porsche planuieste sa revina in raliuri. In acest scop, departamentul motorsport din Weissach modifica modelul Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport pentru FIA R-GT. Vehiculul ar trebui sa fie pregatit sa intre in competitie in sezonul 2020.

Porsche pregateste o versiune pentru raliuri M19_0116Un factor important a fost feedback-ul pozitiv de la lansarea Cayman GT4 Rallye Concept Car. Cu ocazia ADAC Rallye Deutschland 2018, Romain Dumas a condus spectaculosul concept car ca masina de deschidere. Prima cursa demo pe gheata si zapada pentru conceptul de masina de raliu a fost programata in cadrul Porsche Winter Event. Derulata inaintea GP Ice Race din Zell am See, demonstratia l-a avut ca protagonist pe Richard Lietz, pilot din elita Campionatului Mondial de Anduranta FIA (FIA WEC, GTE-Pro).

Porsche a ales 718 Cayman GT4 Clubsport

Spre deosebire de concept, viitoarea masina de raliu nu se va baza pe modelul Cayman GT4 Clubsport. In replica, se va folosi drept baza  noul 718 Cayman GT4 Clubsport, prezentat la inceputul lunii ianuarie. Noua sportiva conceputa pentru seria GT4, evenimente clubsport si sesiuni private pe circuit, este alimentata de un motor boxer de 3,8 litri. Acesta are sase cilindri si genereaza o putere de 313 kW (425 CP). La dezvoltarea automobilului, accentul s-a pus pe performanta, manevrabilitate si sustenabilitate. Pentru constructia lui 718 Cayman GT4 Clubsport s-au utilizat, pentru prima data, mai multe componente ale caroseriei fabricate din fibre naturale compozite.

Porsche pregateste o versiune pentru raliuri M19_0121Porsche la raliuri: Victorii si traditie

Porsche are o lunga istorie de succese in cursele de raliu. Victoria generala la Raliul de la Dakar din 1986 – cu Porsche 959 – este considerata un moment cheie. Porsche 953, bazat pe o versiune 911 cu tractiune integrala, a castigat de asemenea Raliul de la Dakar. La sfarsitul anilor ’60 si inceputul anilor ‘70, Vic Elford si Björn Waldegard au bifat victorii importante cu Porsche 911 la Monte Carlo. Mai recent, mai multi investitori privati au mizat pe diferite modele 911 in competitii nationale si internationale. In plus, chiar pilotii de la uzina Porsche, Timo Bernhard si Romain Dumas, au preluat proiecte private in cursele de raliu.

Clasa FIA R-GT

Reglementarile R-GT au fost introduse de FIA, autoritatea mondiala In motorsport, pentru sezonul 2011. Scopul conceptului este de a oferi echipelor ambitioase de clienti si pilotilor privati o varianta mai accesibila de a concura la raliuri. Pentru sezonul 2014, reglementarile au fost din nou revizuite semnificativ. Clientii pot participa la competitii din intreaga lume cu vehicule omologate R-GT. Printre cele mai importante se numara faimosul Raliu de la Monte Carlo si rundele legendare pe asfalt din cadrul World Rally Championship, de pe insula mediteraneana Corsica.

Porsche pregateste o versiune pentru raliuri M19_0118

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.