anvelope resapate

Anvelopele resapate reprezinta alternativa perfecta pentru cele noi atunci cand conteaza bugetul. Iti spunem de ce, dar si cum te feresti de probleme.

Anvelopele resapate nu sunt anvelope second-hand

Nu sunt putin cei care fac o confuzie intre anvelopele second-hand si cele resapate. Atentie, vorbim despre lucruri complet diferite.

Anvelopele second-hand sunt cele uzate. Nu ai vreo garantie legata de durata lor de viata. In plus, daca nu esti atent, pot sa fie ilegale, si, mai important pentru sanatatea ta, extrem de periculoase. Vechimea lor duce la scaderea calitatii cauciucului. In plus, daca sunt foarte uzate, nu-ti mai ofera nu doar confortul, ci nici siguranta pe drum. Si aceasta chiar in conditii meteo normale sau de carosabil perfect. Cand si aceste atribute sunt alterate, lucrurile sunt si mai grave.

Cauciucurile resapate au la baza carcase de cauciucuri uzate, insa sunt realizate de producatori specializati in domeniu. La baza lor stau carcase de cauciucuri uzate, insa care „primesc” benzi noi de rulare prin procese tehnologice verificate.

Trebuie spus ca la realizarea lor nu se porneste de la baza provenita din cauciucuri care nu sut sigure. Si nici de la cele care au avut probleme clare. In plus, producatorii din domeniu respecta norme impuse inclusiv celor care realizeaza pneuri noi. La fel stau lucrurile in ceea ce priveste standardele si testele de calitate.

Mai mult, orice producator de pneuri gandeste anvelopele pe care le produce pentru un proces ulterior de resapare. Si, in plus, sunt companii serioase care au propriile departamente sau sub-marci specializate in domeniu.

Prieteni cu mediul

Mai este un motiv pentru care se opteaza pentru aceasta solutie. Si ne referim la producatori. La realizarea unei anvelope resapate se consuma cu 16,65 litri de petrol mai putin decat a una noua. Puneti apoi la socoteala ca in tarile dezvoltate in care acest tip de pneuri sunt folosite, procedura se realizeaza local. Se elimina asadar si poluarea indusa de transport.

Nu in ultimul rand, resaparea este cea mai practica, ecologic vorbind, varianta de reciclare a unui pneu. Astfel ca, nu se salveaza doar resursele, ci se evita si poluarea indusa de distrugerea anvelopelor uzate.

Asa ca, daca suntem atenti cu mediul, o putem face si prin intermediul acestei solutii. Care ne ajuta financiar, dar si in ceea ce priveste sanatatea.

Cine foloseste si unde se utilizeaza anvelopele resapate?

Anvelopele resapate sunt folosite atat on-road, cat si off-road. In Europa si America de Nord mai bine de 50% dintre anvelopele folosite in transporturi sunt resapate. Si vorbim nu doar despre camioane, ci si in cazul autobuzelor.

Ba mai mult, la vehiculele utilitare exista cazuri in care resaparea se realizeaza de mai multe ori. Uneori chiar pana la 7 astfel de procese. Un caz de notorietate in acest sens este cel anvelopelor pentru rotile avioanelor. De remarcat ca 90% dintre avioanele aflate in uz la nivel mondial folosesc cauciucuri resapate.

Cum sunt facute cauciucurile resapate

Anvelopele resapate, alternativa de buget. Iti spunem cum te feresti de probleme! treactor-tyre-retreading-machine_10616713Resaparea se poate face la rece sau la cald. In cazul resaparii la rece, un strat fin de cauciuc cald este extrudat pe carcasa anvelopei, pentru a forma un strat de aderenta. Apoi,  pe acestea sunt asezate benzile preformate care au fost in prealabil ajustate la dimensiunea necesara. Banda de legatura este vulcanizata, carcasa fiind astfel introdusa intr-o „camasa” vidata. La final, intr-o autoclava, in conditii speciale de temperatura, vid si presiune, se finalizeaza procesul.

 

Anvelopele resapate, alternativa de buget. Iti spunem cum te feresti de probleme! coldIn cazul resaparii la cald, banda de rulare nevulcanizata se aplica intr-un strat fin pe carcasa desapata. Vulcanizarea se face intr-o presa cu matrita, pentru o anumita perioada de timp, in conditii standard de presiune si temperatura. In general, aspectul anvelopelor resapat la cald este mult mai asemanator cu cel al unor anvelope noi.

 

 

 

Vezi aici procesul de resapare:

Cat de sigure sunt anvelopele resapate?
Anvelopele resapate sunt supuse unui control al calitatii, Intocmai ca si anvelopele noi, ceea ce Inseamna ca, In cazul In care cumperi astfel de anvelope, ai dreptul sa le returnezi daca nu esti multumit si ai, totodata, siguranta ca pot fi utilizate chiar si In conditii de iarna (In cazul anvelopelor resapate de iarna).

De exemplu, unul din cei mai cunoscuti producatori de anvelope resapate, Radburg, realizeaza controlul calitatii cu ajutorul unui utilaj spcial pentru inspectie cu raze laser. Acest utilaj face o radiografie a structurii interne si identifica zonele In care structura anvelopei este afectata.

Cand si unde la pot utiliza?

Anvelopele resapate se comporta la fel de bine precum celelalte pneuri din punct de vedere al vitezei. Indicele maxim de viteza este de peste 200 km/h. Ceea ce inseamna mult peste viteza legala si oricum genul de performante pe care foarte rar le atingi.

La fel, atunci cand sunt concepute pentru o astfel de utilizare, au performante foarte bune in off-road. Inclusiv pe suprafete cu aderenta scazuta (noroi sau zapada).

Si la capitolul siguranta lucrurile sunt clare. Sunt legale. Inca de la jumatatea deceniului trecut sunt manufacturate respectandu-se reglementarile EC. Acestea prevad inclusiv conditiile de functionare ale facilitatilor de productie si normele specifice pentru liniile pe care sunt realizate.

NU UITA
  1. Cumpara de la distribuitori autorizati, indiferent daca faci achizitia din magazin fizic sau online.
  2. Alege produse de la producatori recunoscuti in acest domeniu.
  3. Este de preferat sa achizitionezi un set complet. Inclusiv rezerva. Stim ca acest lucru se intampla rar si in cazul celor care cumpara pneuri noi, dar pentru confortul si siguranta ta fa un efort!

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.