pilele de combustie

Pilele de combustie cu Ultramid® schimba standardele. Si nu oriunde, ci intr-una dintre cele mai importante directii de dezvoltare ale industriei auto. Este vorba despre cea legata de sistemele de propulsie.

Chimia contribuie astazi si la o serie de concepte de propulsie electrica. De asemenea, se inregistreaza progrese si in domeniul pilelor de combustie. Un exemplu este plasticul pentru inginerie Ultramid al lui BASF, utilizat cu succes in fabricarea unei serii de componente ale sistemelor cu pile de combustie. In stransa colaborare cu Joma-Polytec si Mercedes-Benz Fuel Cell, o filiala a Daimler AG.

Aceasta solutie inovatoare este utilizata ca standard in noul Mercedes GLC F-CELL, in care se combina o pila de combustie cu o baterie litiu-ion reincarcabila. Plasticul creste eficienta – nu doar in cazul vehiculelor hibride, reincarcabile si electrice, dar si pentru motoarele cu combustie interna. „Portofoliul nostru vast de materiale plastice ofera multiple avantaje. Acestea ne permit sa raspundem la cerintele specifice ale clientului, in functie de conceptul de propulsie si de componenta specifica”. Aceasta este explicatia lui Andreas Stockheim, manager segment Sisteme de Propulsie si Sasiu in cadrul BASF.

Evaluare: foarte complex

In industria auto, exigentele sunt tot mai mari in ceea ce priveste materialele. Cu ajutorul poliamidelor versatile si sofisticate (Ultramid), al polibutilenului tereftalat (Ultradur®), al poliftalamidelor (PPA), al polioximetilenei (Ultraform®) si al polietersulfonei (Ultrason®), BASF reuseste sa tina pasul cu cele mai recente dezvoltari ale producatorilor auto. Si, in egala masura, deschide drumuri noi.

Proprietatile tehnice si functionalitatea ridicata sunt elementele cheie. Pentru Mercedes GLC F-Cell, excelenta multilaterala a proprietatilor Ultramid este cea care conteaza. Intre acestea notam rezistenta termica si chimica buna, rigiditate dinamica, rezistenta la impact si performanta pe termen lung.

Trei parteneri – o solutie adaptata cerintelor

In parteneriat cu Joma-Polytec GmbH si Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH, o filiala a Daimler AG, BASF a initiat un proiect de dezvoltare. Obiectivul proiectului: sa gaseasca o solutie optima, care sa raspunda la cerinte precum stabilitatea termica, rezistenta la mediu si durabilitatea. Pe baza analizelor intense privind rezistenta chimica si mecanica a acestuia, partenerii au convenit in cele din urma asupra produsului Ultramid clasele A3WG10 CR si A3EG7 EQ. Dupa testarea cu succes a tuturor componentelor, cele doua categorii Ultramid ranforsate cu fibra de sticla sunt utilizate ca standard in fabricarea anozilor si catozilor. Ultramid A3EG7 EQ este materialul ideal, date fiind cerintele de puritate exceptionala asociate cu aplicarile sensibile in industria electronica.

In cazul placii de distributie a mediului si a unitatii separatorului de apa ofera rezistenta si cerintele de puritate a materialului. Si aceasta in conditiile in care este expus la o varietate mare de medii prin canalul de apa de racire, aer si hidrogen.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.