Campionatului National de Viteza pe Circuit pentru Automobile Istorice

Campionatul National de Viteza pe circuit pentru Automobile Istorice este prima competitie FRAS care ia startul in 2019. Primele doua etape se vor desfasura in acest weekend pe circuitul din Adancata.

Este al doilea sezon in care automobilele clasice isi vor da intalnire pe circuitele de viteza de la noi. Dupa un debut spectaculos, care a adunat zeci de bijuterii istorice la start, a doua stagiune porneste la drum cu asteptari foarte mari. O prima modificare este aceea legata de calendar. Daca anul trecut au fost patru etape, impartite in doua weekend-uri (o etapa sambata si una duminica), anul acesta vor exista trei weekend-uri duble.

Start in Campionatul National de Viteza pe circuit pentru Automobile Istorice Campionatului-National-de-Viteza-pe-Circuit-pentru-Automobile-Istorice_1-1024x682Campionatul National de Viteza pe circuit pentru Automobile Istorice si la Tg.Mures

O noutate comparativ cu editia 2018 este introducerea in calendar a circuitului Transilvania Motor Ring, din Targu Mures. Acesta va gazdui etapele cu numarul trei si patru.

Si in 2019 vor exista doua categorii: Viteza pe Circuit si Regularitate pe Circuit (cu 3 grupe: Sedan, Coupe, Cabriolet). Daca la competitia de regularitate sunt admise la start toate vehiculele cu certificare istorica, intrecerea de viteza va respecta strict normele de securitate ale Federatiei Romane de Automobilism Sportiv (FRAS).

Astfel, automobilele care se vor intrece in acelasi timp pe circuit vor fi echipate cu sistem de protectie (roll-cage), centuri si scaune de competitie, sistem de stingere a incendiilor, in timp ce pilotii vor fi obligati sa poarte echipament complet de protectie.

Va fi o noua ocazie pentru ca spectatorii sa vada la lucru automobile similare celor care faceau legea in competitiile de viteza ale anilor ’60 si ’70. In anul 2018 au fost 37 participanti la competitia de regularitate si 7 la cea de viteza. Acum, pentru primele doua etape din 2019 sunt deja inscrisi peste 50 de participanti.

„Totul a pornit de la ideea de a pune pe picioare o competitie care sa aduca bucurie tuturor – participanti, spectatori, pasionati, oficiali. Imi place sa cred ca editia 2018 a reusit exact acest lucru. A fost unul dintre putinele campionate nationale din sfera motorsportului care nu a generat conflicte sau momente tensionate. Pentru 2019 asteptarile de la noi sunt destul de mari si suntem, toti cei implicati in organizare, constienti de acest lucru. Vrem sa contribuim serios la popularizarea competitiilor de circuit in Romania. Marele nostru avantaj este ca putem oferi publicului un spectacol cu adevarat impresionant”. Declaratia ii apartine lui Catalin Cedric Ghigea. El este unul dintre organizatorii Romanian Retro Racing si participant in competitia de Viteza pe Circuit.

Publicul, acces gratuit

Accesul spectatorilor in incinta circuitului Motorpark Romania (DN 101B) va fi gratuit in ambele zile de concurs, incepand cu ora 8:00. Sambata, in paralel cu Romanian Retro Racing, se va desfasura un Track Day pentru piloti amatori si profesionisti, in timp ce duminica va fi un cuplaj cu Romanian Endurance Series – campionatul autohton de anduranta.

Calendarul Campionatului National de Viteza pe Circuit pentru Automobile Istorice 2019

Etapa I: 23 martie (Motorpark Romania, Bucuresti)
Etapa a II-a: 24 martie (Motorpark Romania, Bucuresti)
Etapa a III-a: 6 iulie (Transilvania Motor Ring, Targu Mures)
Etapa a IV-a: 7 iulie (Transilvania Motor Ring, Targu Mures)
Etapa a V-a: 17 august (Motorpark Romania, Bucuresti)
Etapa a VI-a: 18 august (Motorpark Romania, Bucuresti)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.