Piata auto europeana a inregistrat cea mai scazuta cifra de inmatriculari din 1990 incoace din pricina pandemiei Coronvirus COVID-19. Si ne raportam la anul in care au inceput sa fie publicate statisticile Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Cu doar 292.182 auto inmatricolate in Europa (EU + EFTA + UK) se inregistreaza si un declin de 78,3% fata de aceeasi luna a anului trecut. Atunci se consemnau 1.345.181 de unitati inmatriculate. Iar la nivelul primelor patru luni se ajunge la -39,1%: 3.346.193 fata de 5.492.033 masini in ianuarie-aprilie 2019.

Italia, lanterna rosie, Romania pe 5 in topul celor mai mici scaderi

Italia este lider nedorit la capitolul declin, cu o scadere de 97,6 procente. Marea Britanie a inregistrat un regres de 97,3%, iar Spania de 95,6%. Nici alte forte ale pietei nu au stat mai bine. Franta se prezinta la raport cu un minus de 88,8%, iar Germania cu 61,1%. Nemtii au reusit insa sa ramana singurii care au contabilizat peste 100.000 de unitati.

La polul opus, cele mai mici scaderi le-au avut statele scandinave. Norvegia a inregistrat un minus de 34%, fiind urmata de Danemarca (37%), Suedia (37,5%), Finlanda (38,6%). Imediat dupa, la egalitate, Romania (-50,3%) si Ungaria (-50,3%)

La nivelul grupurilor, Jaguar Land Rover, Honda si FCA sunt cele mai afectate

Daca privim lucrurile la nivelul constructorilor, Jaguar Land Rover a fost cel mai afectat grup, cu o scadere de 88,6%. Urmeaza Honda, cu 88,5%, FCA (‐87,7%) si Nissan (-86,2%). Apoi PSA (-82,4%), Ford (‐80,7%) si Daimler (-80,1%).

Renault a inregistrat o scadere de 79,5%. Aceasta la nivelul marcii, fara a se lua in considerare si celelalte entitati din cadrul Aliantei Renault-Nissan. Potrivit ACEA, Dacia a consemnat un declin de 79,6%. Iar cota sa de piata la nivelul primelor patru luni s-a redus la 2,8%, fata de 3,6% in aceeasi perioada a anului trecut.

Datele complete le puteti gasi aici.

In Asia, lucrurile revin treptat

Daca privim lucrurile la nivel global, si in restul zonelor importante s-au inregistrat scaderi in luna aprilie. Spre exemplu, in SUA s-a inregistrat un volum de 722.000 de unitati, cu 45,6% sub nivelul din 2019. Iar in Canada, 66.000 de masini (-63.8%).

In Asia, in schimb, se inregistreaza o revenire pe piata auto. China a redevenit lider mondial, cu 1.936.000 de masini. O cifra la nivelul celei din aprilie 2019. Iar in Coreea s-a inregistrat chiar un plus de 8,3% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Doar Japonia este pe minus, cu 267.000 de unitati si un regres de 28,7 procente.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.