MINI Cooper SE cucereste Transfagarasanul. Serpentinele celui mai faimos drum de munte din lume, cu o diferenta de nivel de peste 1.400 de metri, au atras echipa internationala MINI pentru un proiect de prezentare al noului model, cu luni inainte de debutul pe pietele internaţionale.

Sa fim corecti, pilotul si navigatorul erau extrem de incantati cand au urcat in MINI Cooper SE in Capatanenii Ungureni. Automobilul cu trei usi emite un murmur sintetic caracteristic pentru a semnala disponibilitatea sistemelor sale. Iar acumulatorul invizibil, in forma literei T, localizat in podeaua masinii permite o autonomie de „250 de kilometri” conform indicatorului privind autonomia.

Excentricul prezentator TV Jeremy Clarkson din Anglia a spus despre Transfagarasan ca este „cel mai bun drum din lume” in celebra emisiune cult „Top Gear”. In timp ce depasea diferenta de altitudine de peste 1.400 de metri, cu o panta maxima de 8,6%, intr-un automobil supersport puternic. Acum, micul automobil cult, in versiune electrica, calca pe urmele echipei de la Top Gear – are ce-i trebuie?

Automobilele electrice si muntii, combinatie excelenta

Categoric! Soseaua alpina Transfagarasan, care traverseaza Carpatii pe o distanta de 90 de kilometri, nu este o provocare pentru MINI Cooper SE. Realitatea este ca automobilele electrice si muntii inalti pot fi o combinatie excelenta.

Tinuta de drum se combina cu distributia aproape ideala a maselor – 54:46. Iar centrul de greutate coborat datorita bateriilor din podea transforma disputa virajelor din nenumaratele ace de par intr-un adevarat spectacol. Iar motorul electric ofera tractiune superioara livrand 135 kW/184 CP direct la sosea prin puntea fata. Cu ajutorul transmisiei automate si cuplului de 270 Nm specific modelului. Acest lucru este evident pentru echipaj inca dupa primele viraje.

Transfagarasan se desfasoara secunda cu secunda, devenind mai salbatic si tot mai dramatic. In ciuda unitatilor de baterii, masina este mai grea cu doar 145 de kilograme fata de MINI Cooper S. Si aceasta gratie masei semnificativ mai mici a motorului electric in comparatie cu un propulsor pe benzina.

In liniste prin natura

Intr-un ac de par, MINI Cooper SE trece la mica distanta de o turma de oi. Motorul toarce atat de linistit incat poti auzi behaitul oilor incarcate de lana. Va faceti griji ca vreuna dintre ele va sari in fata modelului SE? Nici o sansa, pentru ca manevrabilitatea remarcabila si asistentul de frana sunt de mare incredere.

Exista numeroase locuri de parcare in parcarea de la Barajul Vidraru, iar peisajul te invita la relaxare. Echipajul scoate un cos de picnic din portbagaj – la fel de spatios ca la versiunea pe benzina, cu o capacitate ce variaza intre 235 si 731 de litri (cu spatarul banchetei rabatat).

Calatoria continua catre cea mai spectaculoasa sectiunea a drumului. Imediat inainte de a ajunge in varful trecatorii, la altitudinea de 2.042 de metri, termometrul arata o temperatura de doar cateva grade peste zero. Un motiv bun pentru atentie sau condus incet? Nici vorba, nu exista nici un risc, chiar daca apesi acceleratia pana la podea. Noul sistem ARB de control al patinarii rotilor, reactioneaza de 3 ori mai repede fata de un sistem conventional.

Suisuri si coborasuri provocatoare

Tunelul slab iluminat de la Balea este intimidant pentru exploratorii MINI. Undeva pe traseu cineva pomenise de Dracula sau Vlad Tepes? Dar farurile LED cu lumini de zi ale MINI Cooper SE alunga orice fantome si ganduri intunecate. Dupa traversarea trecatorii, pantele spectaculoase inseamna un potential important de recuperare a energiei prin franare.

Conducatorul poate decide cata energie este generata prin comutarea unui buton intre doua setari, pentru a defini puterea generarii si, prin urmare, efectul franelor in timpul generarii – o caracteristica tipica si exclusiva MINI intre modelele electrice din grup.

Cand MINI Cooper SE ajunge in romanticul Sibiu, este timpul sa ne pregatim de un retur de peste 90 de kilometri, cu suisuri si coborasuri provocatoare. Bateria nu s-a golit nici pe jumatate. Si, dupa ce s-a reincarcat complet – de aceasta data intr-o statie DC de putere de 50 kW Renovatio din parcarea magazinului Kaufland -, echipajul porneste in calatoria de intoarcere pentru a se bucura de placerea condusului.

Un lucru a devenit evident pentru echipa din masina. O calatorie pe aceasta distanta a fost facila pentru MINI Cooper SE. Masina ar putea acoperi drumuri precum Bucuresti – Brasov (163 km) sau Sibiu-Balea Lac-Sibiu (160 km). Chiar daca este un automobil de oras, pe drumurile de munte poate fi testata sportivitatea noului model.

Start precomenzi in Romania

Clientii din Romania isi pot rezerva deja modelul printr-un avans de 1.500 de euro. Precomanda se poate face la dealerii autorizati ai marcii sau printr-o solicitare on-line, pe pagina https://www.mini.ro/ro_RO/home/forms/electric-rfo.html.

Noul MINI Cooper SE este disponibil cu un pret de pornire de 33.082 de euro, cu TVA inclusa (27.800€ fara TVA). Fara a considera programul „Rabla Plus” al Guvernului Romaniei. Noul model vine cu o gama foarte larga de echipamente disponibile standard. Comparativ cu un model MINI Cooper S la aceeasi configuratie, noul MINI Cooper SE este cu numai 2.000 de euro mai scump (pret cu TVA), fara a include insa beneficiile prin programul „Rabla Plus”.

Foto: Bernhard Filser & Radu Chindris

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.