Ford a dezvaluit noul Ford Puma. Un SUV compact care imbina designul exterior deosebit, cel mai bun spatiu de incarcare din segment si tehnologia sofisticata mild-hybrid.

Noul Ford Puma are un stil atragator, ce include blocurile optice distinctive si liniile atletice, aerodinamice. Dimensiunile compacte ale acestui SUV ofera o garda la sol ridicata pentru o experienta plina de incredere la volan. In plus, modelul are si o capacitate de incarcare de top in segment: 456 de litri.

Performanta remarcabila si consumul optimizat de combustibil sunt livrate clientilor Puma utilizand tehnologia Ford EcoBoost Hybrid 48 de volti. Sistemul de propulsie mild-hybrid integreaza asistenta electrica a cuplului cu un motor pe benzina EcoBoost de 1,0 litri. O unitate cu trei cilindri si frecare redusa, oferind un varf de putere de pana la 155 CP.

“Clientii ne-au spus ca isi doresc un vehicul compact care sa iasa in evidenta prin design. Dar care sa ofere si solutii dedicate vietii de zi cu zi. Rezultatul este noul Ford Puma.  Charismatic, practic si cu tehnologii care includ scaune cu masaj si motorizari mild-hybrid”, spune Stuart Rowley, presedinte Ford Europa.

Gama SUV in expansiune

Puma se alatura unei game in expansiune de SUV-uri si crossovere Ford la nivel european. Amintim Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge si noul Explorer plug-in hybrid. SUV-urile reprezinta acum mai mult de 20% din vehiculele comercializate de Ford in Europa. Vanzarile de SUV-uri Ford au crescut in 2018 la nivel european cu peste 19 procente.

Puma va intra in vanzare la finalul acestui an. El va fi produs in conditii exceptionale de calitate si profesionalism la uzina Ford din Craiova. O investitie inceputa in anul 2008 si care astazi totalizeaza aproape 1.5 miliarde de euro.

Designul provocator intalneste performanta de varf

Elegant, sportiv si seducator, noul Ford Puma imbina arhitectura Ford de segment B cu un ampatament si un ecartament optimizate pentru a oferi proportii de SUV. Puma prezinta o linie a plafonului inclinata, pentru o silueta individualizata, usor de recunoscut. Modelul urmeaza trendul SUV-urilor cu plafon plonjat, oferind insa un design armonios.

Liniile sculptate continua de-a lungul partilor laterale ale lui Puma, bosajele pronuntate ale aripilor amplificand caracterul sportiv. Partea frontala expresiva ofera blocuri optice in forma de „canoe”. Luminile LED de ceata sunt asezate imediat dedesubt, fiind integrate in difuzoarele de aer frontale. Blocurile optice se extind spre grila frontala, oferindu-i lui Puma un design indraznet, aerodinamic si o zona frontala “prietenoasa”.

Proportiile amplificate ale lui Puma sunt imbunatatite si mai mult de design-ul “plutitor” al montantilor fata. Conexiunea aparent neintrerupta intre linia mediana a masinii si baza parbrizului pozitioneaza masa virtuala a cabinei spre spatele masinii, oferind astfel o silueta puternica, distincta si eleganta.

Personalitati distincte

Noul Puma este oferit in mai multe personalitati distincte. Acestea includ sportivul Puma ST-Line si elegantul Puma Titanium, echipari ce reflecta preferintele clientilor.

Puma Titanium prezinta jante unice Pearl Grey din aliaj de 18 inch si elemente cromate pentru grila, praguri si lampi de ceata. Difuzorul de aer si protectia posterioara au o nuanta gri metalic, iar marginile geamurilor laterale sunt finisate negru lucios. In interior, Puma Titanium este oferit cu un volan din piele ecologica, cu insertii care imita lemnul pe bord si cu materiale textile de top aplicate pe fetele portierelor.

Puma ST-Line este inspirat de divizia Ford Performance. Modelul este oferit cu jante din aliaj de 18 inch (optional 19 inch) negru perlat, precum si cu o suspensie sport cu arcuri si amortizoare special reglate. In partea frontala, grila ST-Line prezinta elemente in nuanta negru mat. Ca si rame negru grossy pentru grila, lumini de ceata si un eleron optional cu rol functional.

Elementele aripii inferioare semnate ST-Line directioneaza aerul catre prizele de aer. In interior, Puma ST-Line dispune de un volan cu baza tesita si cusaturi rosii. Acestea sunt  disponibile inclusiv pe scaunele mixte piele-textil, disponibile optional. Pedalierul din aliaj, schimbatorul de viteze din aluminiu si captuseala neagra tipica ST Line sporesc caracterul sportiv.

O paleta de 10 culori exterioare vibrante include nuantele Blazer Blue, Frozen White, Race Red, Solar Silver, Agate Black, Lucid Red, Grey Matter, Desert Island Blue, Magnetic si Metropolis White.

Spatiu de incarcare record

Designul seducator al lui Puma se imbina cu aspectul practic specific unui SUV. Acesta este  sustinut de o solutie inovatoare de incarcare a bagajelor care rezolva problemele uzuale privind depozitarea. Puma ofera cel mai bun spatiu de incarcare pentru bagaje din segment: 456 de litri. Un compartiment flexibil de incarcare poate gazdui fara probleme o cutie de 112 cm lungime, 97 cm latime si 43 cm inaltime, cu bancheta din spate rabatata.

Puma vine si cu o solutie inovatoare de depozitare, conceputa in urma discutiilor cu clientii, si ofera un portbagaj versatil, capabil sa gazduiasca doua genti de golf asezate in pozitie verticala. Compartimentul ofera o capacitate de 80 de litri intr-un spatiu de 763 mm latime, 752 mm lungime si 305 mm adancime. Acesta poate gazdui bagaje de pana la aproximativ 115 cm inaltime intr-o pozitie verticala.

De asemenea, acesta poate fi folosit pentru a depozita echipamentul sportiv murdar sau cizmele Wellington pline cu noroi. Captuseala sintetica a compartimentului de incarcare si stecherul de scurgere din partea inferioara faciliteaza curatarea cu apa. Pentru o versatilitate si mai mare, podeaua portbagajului lui Puma poate fi usor reglata cu o singura mana pentru a se potrivi nevoilor de depozitare. Exista trei pozitii de incarcare.

Tehnologii de propulsie avansate

Clientii pot alege dintr-o gama avansata de motoare pe benzina – Ford EcoBoost si diesel – Ford EcoBlue. Acestea vin standard echipate cu sistemul Auto Start-Stop, menit sa reduca costurile de functionare si cu o transmisie manuala in sase trepte.

Motoarele EcoBoost 1,0 litri de 125 CP utilizeaza primul sistem de dezactivare a cilindrilor disponibil pe un motor cu trei cilindri. Sistemul poate sa decupleze sau sa cupleze un cilindru in 14 milisecunde. Emisiile sunt de 128 g / km, iar consumul de 5,6 l / 100 km.

O optiune de propulsie diesel si o transmisie automata cu dublu ambreiaj si sapte trepte va fi de asemenea disponibila dupa lansare.

Totodata, Ford a anuntat ca fiecare dintre modelele companiei va include o versiune electrificata. Clientii noului Puma vor fi printre primii care vor beneficia de arhitectura sofisticata mild-hybrid.

Arhitectura mild-hybrid

Tehnologia Ford EcoBoost Hybrid va optimiza eficienta lui Puma la nivelul consumului de combustibil. Ofera  in acelasi timp un raspuns incisiv si performante ridicate, cu un varf de putere de 155 CP. Un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG) inlocuieste clasicul alternator, permitand recuperarea si stocarea energiei care de obicei se pierde in timpul franarii si rularii libere (coasting). Astfel, sistemul incarca un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volti racit cu aer.

Oferit in variante de 125 CP si 155 CP, sistemul inteligent de auto-reglare mild-hybrid monitorizeaza continuu modul in care vehiculul este utilizat. Pe baza informatiilor, determina cand si in ce masura sa incarce bateria si cand sa utilizeze energia stocata de acumulator. Totul pentru a obtine valori foarte bune in ceea ce priveste emisiile si consumul.

Tehnologii ce inspira incredere

Puma utilizeaza 12 senzori ultrasonici, trei radare si doua camere amplasate in jurul masinii. Gratie acestora ofera o gama de tehnologii prezentate sub umbrela Ford Co-Pilot360. Acestea imbunatatesc nivelul de protectie, sofatul si parcarea, fiind proiectate pentru a face experienta de condus mai sigura si confortabila.

In varianta de cutie automata de viteze cu sapte trepte, Puma este dotat cu sistemul Adaptive Cruise Control cu functia Stop & Go, ca si cele de recunoastere a indicatoarelor rutiere si de centrare pe mijlocul benzii. Sistemul ajuta la reducerea stresului in timpul calatoriilor lungi.

Noua Functie de avertizare privind pericolele locale (Local Hazard Warning functionality) – este activata de modemul FordPass Connect de la bord. Aceasta poate informa soferii despre situatiile periculoase de pe drumul din fata, chiar daca incidentul nu este vizibil. Notificarile venite prin intermediul functiei Local Hazard Warning sunt furnizate independent de sistemul sat-nav, bazandu-se pe datele oferite de tehnologiile HERE.

Premiera in segmentul B al Ford

Pentru prima data pe o masina din segmentul B al Ford, Puma este dotata cu o camera de marsarier speciala. Una cu unghi vizual larg capteaza imaginea la 180 de grade, afisand-o pe ecranul tactil din interiorul masinii.

De ajutor sunt si Sistemul de monitorizare si avertizare pentru unghiul mort (Blind Spot Information System) cu Alerta la intersectia cu traficul perpendicular (Cross Traffic Alert). Ca si sistemul Ford de Asistenta activa cu parcare perpendiculara (Active Park Assist with Perpendicular Parking). Ea ajuta soferii sa gaseasca spatii potrivite pentru parcare si permite parcari complet automate in spatii paralele sau perpendiculare.

Puma beneficiaza si de Faza lunga automata cu functie anti-orbire (Auto high beam technology). In plus, imbunatatirea adusa sistemului Ford Lane-Keeping System permite acestuia sa detecteze marginile drumului si sa recunoasca atunci cand masina trece de pe o suprafata de drum pavata pe una impracticabila.

Tehnologiile Puma ajuta de asemenea conducatorii auto sa negocieze spatiile urbane ocupate. Vorbim despre sistemul de asistenta pre-coliziune cu detectarea pietonilor sau tehnologia de franare post-coliziune. Tehnologiile suplimentare concepute pentru Puma includ Asistenta activa de urgenta la nivelul directiei si Alerta la intrarea pe sens interzis.

Inovatoare si primitoare

Interiorul lui Puma este inovator si luxos. Scaunele din fata sunt primele cu masaj lombar din segment. In plus, ele dispun de un design sculptat subtire, care maximizeaza spatiul pentru genunchii pasagerilor din spate. In plus, designul banchetei din spate a fost proiectat pentru a imbunatati intrarea si iesirea din masina. Scaunul soferului este de asemenea reglabil pe inaltime.

Clientii pot personaliza interiorul cu diferite culori si modele, inclusiv cu fermoarul integrat. In plus, un acoperis panoramic cu deschidere totala, care cuprinde doua geamuri din sticla durificata, creeaza o senzatie mai spatioasa si mai aerisita pentru pasageri.

Dispozitivele pot ramane conectate prin Bluetooth la sistemul de infotainment SYNC 3 al Ford, in timp ce utilizeaza incarcarea wireless. Acestea permit soferilor Puma sa controleze dispozitivele audio, navigatie si smartphone-urile conectate utilizand comenzi vocale simple. Sistemul ofera compatibilitate Apple CarPlay si Android Auto ™ fara costuri suplimentare si este sustinut de un ecran tactil central de 8 inch.

Tehnologia integrata FordPass Connect transforma Puma intr-un hotspot WiFi mobil la care se pot conecta in acelasi timp pana la 10 dispozitive. Disponibil pe Puma, pachetul audio B&O Sound System a fost gandit pentru a asigura o experienta audio premium. Sistemul – cu 10 incinte acustice,include un subwoofer cuplat extern, de 150 mm si 200 mm. Sistemul este alimentat de un amplificator de procesare a semnalului digital de 575 wati, care controleaza egalizarea si mixarea audio, inclusiv sunetul de fond selectabil.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.