Dacia SUV electric a fost un subiect dezbatut intens in ultima vreme. Iar acum, iata, avem confirmarea. Semn ca niciodata nu iese fum fara foc. Ideea devine realitate in 2021. Asa cum anuntam inca din luna mai. La un pret de 14.000 – 15.000 de euro. Fara bonusul eco acordat pentru acest tip de masini!

In septembrie, conducerea companiei anunta ca Renault K-ZE, modelul comercializat in China, urmeaza sa apara si-n Europa in urmatorii cinci ani. La un pret de 10.000 de euro. Precizarea era facuta la Frankfurt, ca un raspuns la ofensiva electrica Volkswagen. Ei bine, acum, Gilles Normand, seful programului electric de la Renault, ofera informatiile pe care vi le-am oferit deja.

De ce Dacia?

Si pe acest subiect am mai dezbatut, vorbind despre Duster. Dacia are nevoie de produse electrificate. Pentru ca este o piatra de moara pentru Grupul Renault in momentul de fata, cu o medie de 125 g (WLTP). Marca in sine nu are mari sanse sa ajunga la 95 g/km, limita indusa la finele lui 2020, insa calculul la nivel de grup ajuta pentru moment. Lucurile insa merg mai departe. Normele europene cer ca 15% (2025), respectiv 30% (2030) din modelele produse sa fie hibride sau electrice. Iar in ceea ce priveste emisiile: -15 % in 2025 si -37,5 % in 2030 fata de 2021. Se impune aparitia unui model electric, si iata-l!

Si mai este un motiv. K-ZE nu va pastra sigla Renault si in Europa si va opta pentru Dacia SUV. Si aceasta pentru ca marca franceza pregateste noul Twingo. Iar generatia a 4-a, prevazuta pentru 2022, ar urma sa fie 100% electrica. Si-atunci, prin Dacia K-ZE se evita canibalizarea.

Reactie la Volkswagen si Suzuki

Renault se grabeste pentru a evita amenzile induse de nerespectarea normelor de poluare. Dar si pentru ca Grupul Volkswagen mizeaza pe electrificare, iar francezii nu vor sa piarda pozitia de lider european in domeniu. Or, lupta se duce acum in zona preturilor.

SEAT Mii Electric si-a crescut autonomia si si-a redus pretul. O scadere s-a inregistrat si in cazul lui Skoda Citigo iV. Suzuki anunta si ea, pentru 2021, o citadina electrica fabricata in India, extrem de ieftina. Iar francezii vor sa replice cu K-ZE, modelul produs in China de eGT New Energy. Un joint-venture nascut in 2017 intre Alianta Renault-Nissan si DongFeng. Si sa demonstreze ca dupa ce au avut succes cu ideea de masina low cost, pot face acest lucru si pe piata electricelor.

K-ZE, produs mondial

K-ZE a fost dezvoltat pentru piata mondiala. Motorul electric de 45 CP permite o viteza maxima de 105 km/h si este alimentat de o baterie lithium-ion de 26,8 kWh. Autonomia este de 271 km (NEDC), respectiv 350 km in regim urban (viteza maxima de 60 km/h). Reincarcarea pana la 80% printr-o priza rapida dureaza 30 de minute.

Asadar este o masina care se preteaza serviciilor de car sharing. Care, trebuie spus, au succes din ce in ce mai mare pe pietele din Occident. Si poate atrage o astfel de clientela mai cu seama ca la capitolul dotari sta bine. Intre dotari se pot numara camera de marche-arriere, sistem multimedia cu ecran tactil de 8 inch, GPS, panou de bord digital, etc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.