Dacia scade productia, raportat la 2019, in timp ce Ford este intr-un progres subtantial. Care sunt cifrele aflam de la ACAROM. Si va explicam si motivele.

Productia nationala, pe plus

Daca privim industria auto nationala per ansamblu, in luna februarie avem parte de un spor de 7,7 procente raportat la aceeasi luna din 2019. Per total s-a ajuns la aproape 50.000 de unitati. Mai exact, 48.038.

Daca ne uitam insa la cum au mers cei doi producatori, lucrurile sunt complet diferite. Dacia a fost afectata de scaderea generala a pietei din Europa, unde s-a inregistrat un declin al inmatricularilor. Spre exemplu, in Franta vanzarile Dacia au scazut cu 26,9%. Iar in Germania cu aproape 37 de procente. Astfel ca a atins o valoare cu 12,92% mai mica decat in februarie 2019.

Sigur, cu acelasi fenomen s-a confruntat si Ford. Insa in cazul sau lucrurile stau un pic diferit. Pe langa Ecosport acum produce si Puma. Iar cererea pentru noul venit a facut ca fabrica sa obtina o crestere de 60%.

Dacia, declin de 21,1% in primele doua luni

La Mioveni, in februarie s-au produs 27.883 unitati. Dintre acestea, 20.724 (-16,4%) au fost Duster, 2.268 Sandero (-35,2%). Pe plus au fost doar Logan, cu 3.059 exemplare (+37,2%) si Logan MCV, cu 1.832 (+23,2%). In plus, au fost asamblate si 1.223 de caroserii pentru Algeria.

Astfel, la nivelul primelor doua luni s-a ajuns la 51.140 unitati, cu 21,11% mai putine decat in primele doua luni din 2019. La Duster declinul este si mai pronuntat, -27,5% (36.241 exemplare), in timp ce Sandero, cu -1,5% (6.057) si Logan MCV, cu -2,7% (2.961) au pierdut mai putin. Logan este singurul pe plus, cu 5,8%, valoarea totala fiind de 5.701 unitati.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.