Corvette Stingray este din punct de vedere tehnologic unul dintre cele mai avansate vehicule General Motors din istoria recenta. Pe picior de egalitate cu primul FCEV, testat in 1966, si sistemul de propulsie al lui Lunar Rover, din 1971. Iar cand Automotive News scrie asta…

Unul dintre challenge-urile majore ale celei de-a 8-a generatii Corvette a fost pozitia propulsorului. Este pentru prima data cand avem de-a face cu un motor amplasat central pentru modelul Chevrolet. „Aveam nevoie de un nou layout, pentru ca cel vechi ajunsese la limita capacitatii din punctul de vedere al performantei”, a spus Mark Reuss, presedintele GM. Nu este insa singura revolutie. Veti vedea!

Iesirea din sablon

Noul Corvette Stingray combina designul familiar cu proportii iesite din sablon. Spre exemplu, habitaclul este cu 400 mm mai in fata. Caroseria din aluminiu ramane de tip „targa” si pastreaza acoperisul detasabil. Insa majoritatea panourilor exterioare sunt din fibra de sticla! Material folosit si pentru cele doua portbagaje cu un volum total de 357 de litri.

In spatele scaunelor se afla montat longitudinal un V8 natural aspirat de 6.2 litri, cu 502 CP si 637 Nm de cuplu. Este vorba despre LT2, o versiune radical schimbata a actualului LT1.  Acesta are doua supape per cilindru, injectie directa, sistem de deconectare a patru cilindri. Plus, o premiera, sistem de lubrifiere cu carter uscat.

S-a renuntat la transmisia mecanica si automata. Stingray va beneficia de o cutie robotizata cu dublu ambreiaj si 8 rapoarte. Rodul colaborarii cu Tremec, partener traditional in materie de transmisii.

Manevrabilitate superioara

Mecanismul de directie a devenit putin „mai scurt”, raportul de transmisie fiind acum  15,7:1. Insa este mai „dur” cu 50% decat inainte. Automobilul beneficiaza si de sistem de moduri de rulare (Weather, Tour, Sport si Track). In plus, au aparut doua moduri de setare individuale pentru sasiu, motor si cutie, MyMode si Z mode. Pentru activarea rapida a ultimului regim exista un buton separat pe volan.

In plus, Z51 Performance Package vine inca din pruimul moment. Vorbim despre pachetul pentru circuit. Acesta include set de amortizoare adaptive Magnetic Ride, un sistem diferit de evacuare, sistem de racire mai eficient, discuri de frana mai mari. Plus,diferential cu alunecare limitata, splitter frontal, spoiler posterior din doua elemente (forta de apasare cu 181 kg mai mare). Si, in premiera, anvelope all-season Michelin de performanta. Cu acest pachet, Corvette Stingray ajunge de la 0-97 km/h in sub 3.0 secunde!

Decor nou

In habitaclu, salt spectaculos. Piele naturala si plastic scump. Ceasurile analogice au lasat loc unui ecran de 12 inch personalizabil, iar ecranul sistemului multimedia este orientat catre sofer. Masina mai beneficiaza de tehnologii Bluetooth, NFC, incarcare wireless pentru telefoane. Plus asistent vocal si navigatie cu vizualizare a traficului in timp real. Clientii vor beneficia si de update-uri prin tehnologie OTA. Astfel ca sistemele electronice si securitate vor beneficia de actualizari la fel ca si un smartphone.

Li se adauga Performance Data Recorder. Cu ajutorul sau soferii pot inregistra video  deplasarile efectuate pe un circuit, cat si in drumurile normale. Inregistrarea poate fi pornita de fiecare data cand masina porneste de pe loc, ori numai atunci cand este setata intr-un mod Valet.

Pretul? Daca un Corvette C7 avea un pret de start de 55.900 de dolari, pentru noul model se vor cere sub „60.000”. Chiar daca este vorba de 59.900, cresterea este, trebuie sa recunoasteti, deloc mare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.