Producatorul Rivian, din Michigan, probabil cea mai mare surpriza la Salonul Auto de la Los Angeles, a declarat ca a fost in discutii sa-si vanda platforma EV altor producatori. Autocar India raporteaza ca unul dintre acesti producatori va fi Automobili Pininfarina, sasiul „skateboard” devenind baza pentru gama SUV-ului Pininfarina ce intentioneaza sa il lanseze dupa hipercarul electric PF0. Acest lucru i-ar oferi lui Pininfarina doi parteneri pe tehnologia electrica alaturi de producatorul croat Rimac, oferind sasiu si lucrari de inginerie pe PF0.

Inside EVs au intrebat Rivian despre parteneriat si i s-a spus: „… in timp ce [Rivian] este in discutie cu mai multi potentiali parteneri pentru a-si folosi tehnologiile, nu a anuntat inca acorduri formale de afaceri”.

Ultima data am auzit ca primul SUV Pininfarina, numit PF1, va provoca Lamborghini Urus cand va ajunge in 2020. Specificatiile au fost un pachet de baterii de aproximativ 140 kW si o putere de aproximativ 940 de cai putere. Se pare ca numarul din urma era mai mic.

Directorul general al conglomeratului indian Mahindra & Mahindra, care detine Pininfarina, a recunoscut ca „au inceput lucrarile la PF1 si chiar acum, suntem in curs de finalizare a proiectului, lucru pe care il face din nou Pininfarina”. Lucrarea se desfasoara in sediul central al departamentului de masini din München, iar SUV-ul se asteapta a-si face simtita prezenta in 2021.

Potrivit raportului, PF1 va folosi probabil baza similara celui de la Rivian, dar va merge pe pachetul de baterii de mijloc de la Rivian. (Versiunea „Marathon” a pickup-ului R1T si a crossover-ului R1S utilizeaza un pachet de 180 kWh. Urmatorul pas in jos este un pachet de 135 kWh, care se presupune ca se indreapta spre PF1.) In SUV-ul Rivian, motoarele asociate cu pachetul de 135 kWh produc in mod colectiv 754 CP si cuplu de 1120 nm. Cu toate acestea, PF1 va livra 1.088 cai putere.

Comparand specificatiile, Urus-ul de 650-hp, fata de PF1, de 4,629 lb, care ar putea genera inca 538 de cai si poate cantari pana la 600 de kilograme mai mult. Vom astepta sa vedem daca PF1 primeste de asemenea timpul de 0-100 de trei secunde, suspensia pneumatica si Dynamic Roll Control.

O alta raportare distractiva despre PF1: S-ar putea sa fie ‘incaltata’ cu roti de 24 de inci. Rivian a spus ca va interzice cumparatorilor de platforme sa concureze cu vehiculele din Rivian. R1S din L.A. purta jante de 22 inch, dar avem un sentiment ca orice modele care trebuie sa ridice la asteptarile celor de la Rivian in materie de performanta off-road vor primi roti mai mici. Cu un PF1 avand roti SEMA si un pret mult mai mare, undeva intre 200.000 si 290.000 de dolari, cel putin 100.000 de dolari mai mult decat Rivian, nici-un potential cumparator nu ar trebui sa confunde cele doua oferte.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.