V-ati intrebat vreodata cu ce profit net raman producatorii auto dupa vanzarea unui vehicul? Ei bine, un profesor de economie va scapa de aceasta curiozitate.

Ferdinand Dudenhoffer a calculat profitul cu care raman producatorii auto de top dupa vanzarea unei masini.

Potrivit acestuia, Ferrari are un profit de 69.000 de euro, in timp ce la polul opus gasim Land Rover, cu un profit de doar 800 de euro pe masina!

Cu acest profit, Ferrari conduce detasat in acest clasament, generat in mare parte si gratie sponsorizarilor primite de echipa din Formula 1.

Mercedes, BMW si Audi raman cu in jur de 3.000 de euro la vehiculele cu preturi cuprinse intre 33.000 de euro si 38.000 de euro. Volvo cu ceva mai putin, conform acestui studiu.

Porsche e mai profitabil decat Mercedes, Audi sau BMW, cu 17.000 de euro ramasi la masina vanduta. Maserati vinde scump, dar ramane cu un profit operational de 5.000 de euro.

Avem insa si producatori auto care au iesit pe pierdere in primele luni ale acestui an, cum ar fi Tesla lui Elon Musk, cu 11.000 de euro pierduti la fiecare masina vanduta!

Nici Bentley n-o duce mai bine, inregistrand o pierdere de 17.000 de euro la fiecare vehicul comercializat, potrivit studiului realizat de profesorul Ferdinand Dudenhoffer. Intr-o reactie oficiala, Bentley a anuntat ca aceste pierderi sunt din cauza investitiilor masive in electrificare.

Rolls Royce si Lamborghini nu au publicat cifrele pentru acest an.

Sursa: Boerse Express

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.