Romanian Endurance Series

Romanian Endurance Series, revine in 2019 cu o grila mai bogata, un calendar care include, pentru prima data, doua circuite, un promoter nou si adoptarea unor clase internationale. Toate acestea confirma expansiunea seriei organizate de Willi Motorsport, singurul campionat autohton de anduranta.

Seria se deruleaza in continuare sub egida Automobil Clubului Roman. Acest fapt ii confera titulatura de campionat international. Regulamentul a fost schimbat fata de anii anteriori pentru a raspunde cat mai bine dorintelor participantilor.

Romanian Endurance Series, format nou

Schimbarea cea mai importanta din acest an este trecerea la un nou format al zilei de concurs. Astfel, pana acum fiecare etapa era reprezentata de o cursa de doua, trei sau patru ore. De aceasta data, fiecare etapa va fi compusa din doua intreceri de cate 60 de minute fiecare. Doar ultimul rendez-vous al anului va pastra legatura cu primii trei ani ai campionatului printr-o intrecere de doua ore.

Calendarul a suferit si el modificari: este mai lung si include primele vizite pe cel mai nou circuit din tara noastra, inaugurat in apropiere de Targu Mures. In total, sunt programate cinci etape, trei pe circuitul MotorPark Romania din comuna Adancata (jud. Ialomita) si doua pe noul Transilvania Motor Ring.

Start de sezon pe 24 martie
Romanian Endurance Series: Batalia TCR vs GT4 va tine capul de afis in 2019 Romanian-Endurance-Series-1-1024x750Sezonul va fi deschis pe 24 martie pe Motor Park Romania. Programul weekendului include si primele doua etape din cadrul campionatului de circuit dedicat vehiculelor istorice. Competitia amintita se deruleaza sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv (FRAS).
Calendar 2019

• 24 martie – MotorPark Romania
• 5 mai – Transilvania Motor Ring
• 7 iulie – MotorPark Romania
• 18 august – Transilvania Motor Ring
• 26 octombrie – MotorPark Romania

O alta noutate se regaseste in structura claselor. Pe langa clasele din anii anteriori organizate in functie de capacitatea cilindrica a motoarelor, se introduc doua categorii noi. Acestea sunt destinate celor mai populare masini de curse din campionatele occidentale: TCR si GT4. Cupra TCR inscrisa de echipa BADI, se va lupta pentru onoruri cu cele doua modele de clasa GT4: o Ginetta G55 GT4 a echipei Willi Motorsport si un Audi R8 LMS GT4 al Carbogaz Racing. Atat Cupra, cat si Audi-ul si Ginetta sunt modele foarte populare in campionatele straine, unde aduna victorii si titluri.

Ca urmare a afluxului de concurenti, organizatorul campionatului a decis trecerea la un sistem de punctare. Acesta recompenseaza implicarea la categoriile mai populate. Clasa A1, in care concureaza masini cu motoare cu o capacitate de pana la 1,600 cmc, este cea unde noul sistem va fi cel mai bine primit. Si aceasta pentru ca vor fi cel putin opt masini la start. Este vorba despre: patru Peugeot 106 inscrise de Blitzwolf si Exelixis Motorsport, doua Volkswagen Lupo inscrise de WCR-Condor si doua Dacia Logan aduse de Ivan Motorsport.

In categoria A2 cu masini cu motoare mai mici de 2,000 cmc, se anunta cel putin trei participanti, in timp ce la A3 George Vintila va lua startul cu un BMW M3 alaturi de Augustin Draghiceanu si se va duela cu un alt M3 inscris tot de Blitzwolf. Clasele superioare dedicate modelelor TCR si GT4 sunt insa asteptate sa dea invingatorul in clasamentul general si asta nu doar pentru ca sunt rezervate celor mai rapide masini, ci si pentru ca acestea vor fi pilotate de piloti cu o experienta internationala vasta.

Eduard si Bianca Anton, care vor pilota modelul Cupra TCR, au concurat ambii in Campionatul European GT4, Edi obtinand o victorie la clasa sa pe traseul de Grand Prix din Austria, Red Bull Ring. De asemenea, Sergiu Nicolae si Fabrizio Broggi, care revin in Ginetta G55 GT4, au concurat in 2018 cu aceasta masina in trei etape europene ale 24H Series: in Spania la Barcelona si Navarra, si in Italia la Imola. De asemenea, David Serban, pilotul Carbogaz Racing, a participat la final de 2018 in etapa de la Barcelona a CER-GT, campionatul spaniol de anduranta.

In 2019, Romanian Endurance Series by ACR va avea mai multi parteneri tehnici. Michelin Motorsport (prin dealerul autorizat APR Competition) pune la dispozitie pneurile pentru toate categoriile mai putin A1, unde furnizarea anvelopelor este asigurata de Yokohama. In plus, Repsol va fi din nou alaturi de unicul campionat autohton de intreceri pe circuit rezervat masinilor moderne. Componenta mediatica va progresa gratie promoterului West Competition Racing, care vine dupa ani de implicare internationala si a facilitat parteneriatele necesare pentru a spune povestea unui sezon ce se anunta cel mai disputat de pana acum si un mare pas inainte catre modelul occidental.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.