Calendar MotoGP cu 22 de curse din 2022. Nu, nu este o utopie, ci proiectul la care lucreaza Dorna Sports, promotorul MotoGP. Chiar Carmelo Ezpeleeta, directorul general, a confirmat acest lucru.

Ce progres! In 1949, la prima editie a campionatului mondial, aveam 6 intreceri. In marea lor majoritate disputate pe „circuite” rutiere. Abia in anii 60 s-a ajuns si, dupa doua decenii, la mijlocul anilor 80, la 12. La 15 s-a ajuns in 1987, iar apoi buna vreme au fost 16. Iar acum, iata, avem calendar MotoGP cu 19, anul viitor urmeaza sa fie 20, si se vizeaza 22. Tot atatea cat propune, in premiera, de la anul, Formula 1!

Tinta, noi destinatii

Popularitatea in crestere a campionatului si cererile remise de tari care nu au inca intreceri au determinat Dorna Sports sa ia in calcul un calendar MotoGP atat de amplu. Cu atat mai mult ca ofera nu doar expunere in noi zone, ci si surse de venit suplimentare pentru promotor si competitie.

In calendarul actual, stiti deja, MotoGP ajunge pe toate continentele. Din Texas, SUA, in Australia, din Argentina in Qatar. Fara sa uitam de principalele piete moto europene – Anglia, Germania, Spania, Franta, Italia. Sau Japonia, care ofera trei dintre cele sase marci care alearga in MotoGP. Ori Malaysia si Thailanda, cu al lor apetit imens pentru doua roti. Se cauta insa noi destinatii, asa cum Finlanda, care revine in calendar.

Discutii in curs

Sosirea Finlandei a dus numarul de curse la 20 in 2020, iar cifra urmeaza sa fie mentinuta si in 2021. Insa va spori iar, spune Carmelo Ezpeleta, din 2022. Deja Dorna Sports a initiat discutii si asteapta acordul constructorilor si al echipelor. Si sunt sanse bune sa primeasca acceptul de vreme ce una dintre probele suplimentare va avea loc in Asia de Sud-Est, acolo unde toata lumea are interese comerciale.

Constructorii vand mai mult pe aceste piete. Iar promotorul se bucura de audienta. Asa cum s-a intamplat, spre exemplu, anul trecut, la primul Grand Prix din Thailanda. Atunci cand, in 3 zile de concurs, s-au inregistrat, cumulat, 222.535 spectatori!

„Nu putem avea un calendar nelimitat. Am convenit cu constrcutorii si echipele sa ne oprim la cifra de 22 intre 2022 si 2026”, spune Ezpeleta. Care mentioneaza si cateva posibile destinatii. Astfel, exista deja un contract cu Indonezia. Apoi, Mexic, care-si doreste o etapa pe circuitul urban Hermanos Rodriguez. Unul pe care se disputa Formula 1 incepand din 2015. Sau Porugalia, care ar vrea sa integreze al sau spectaculos traseu de la Portimao.

Cine este sacrificat?

Deja insa, iata, vorbim despre 3 candidate certe. Si nu este exclus sa existe si alti doritori sa ocupe cele doua locuri. Asa ca este imposibil sa satisfaci toate doleantele fara sa sacrifici dintre etapele de-acum.

Evident, cea mai simpla solutie este aceea a unui sistem de rotatie in cazul tarilor care sunt foarte bine reprezentate in calendar. Un exemplu este Spania, cu patru Grand Prix-uri: Aragon, Barcelona, Jerez si Valencia !

„Este singura solutie. Nu putem sa concentram aproape 25% dintre intreceri intr-o singura regiune. Am putea sa facem si altfel. Sa cerem mai multi bani, dar nu ne dorim acest lucru. Am vorbit si cu portughezii si sunt de acord. Principiul rotatiei ne ofera posibilitatea de a oferi un echilibru, iar fiecare circuit va avea 3 curse la fiecare cinci ani”, intareste ideea Ezpeleta.

Un alt efect

Calendarul cu 22 de curse inseamna insa si un program mai incarcat. Lucru pe care l-au semnalat pilotii. Sigur, Quartararo, la 20 de ani, spune ca cu cat merge mai mult, cu atat mai bine. „Imi place sa pilotez si este ceea ce iubesc cel mai mult in viata mea. Pot sa urc pe motocicleta in teste, in antrenamente libere, in calificari, la warm-up. Important este sa fiu pe doua roti. Pot sa faca nu doar 22 de curse, ci si la fel de multe saptamani de teste”.

Probabil ca dupa ce se vor aduna insa anii, accidentele, o sa fie de acord cu cei mai vechi. Maverick Viñales spune nu este impotriva reducerii cresterii numarului de curse, dar ca ar trebui redus cel al testelor. Idee la care se raliaza si Valentino Rossi, ajuns decan de varsta. Dar si un Pol Espargaro: „Nu este vorba doar despre noi, ci si despre familii. Mai multe curse inseamna un plus de timp departe de cei dragi. Macar testele sa se reduca!”.

Din fericire pentru cei din urma, si echipele sunt de acord cu ei. Un calendar mai aglomerat presupune costuri mai mari. Si-atunci, daca sporeste numarul de intreceri, trebuie sa se reduca al testelor, pentru a asigura un echilibru.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.