Tesla Cybertruck a generat un interes extrem de mare inca inainte sa apara. A socat la momentul lansarii, cu formula sa unica. Dar a atins 200.000 de precomenzi inca in primele 24 de ore. Un semn ca, ne place sau nu, industria auto se schimba. Si nu putem ignora acest fenomen.

O alta cale

Musk spunea de luni bune ca primul pick up electric al marcii urmeaza sa fie diferit de tot ce se poate gasi pe piata. Au existat o multime de incercari de a anticipa directia pe care Tesla va merge. Dar toata lumea a recunoscut, la momentul prezentarii, ca realitatea nu are vreo legatura cu asteptarile.

Am spus controverse? Am fost dragut. Tesla Cybertruck a fost primit cu un cor vehement de critici. Nu au lipsit nici glumele pe seama lui Musk. Inclusiv cu „meme”-uri in care proiectul a fost comparat cu cel desenat de un pusti de patru ani lipsit de talent la desen.

Elon s-a limitat sa anunte fundamentele proiectului – subiect asupra caruia vom zabovi imediat. Si, pana la urma, cand a venit vorba despre datele tehnice si pret putini au mai fost carcotasii. Iar cele peste 11 miliarde pe care Tesla le castiga din precomenzi (chiar daca vor exista clienti care vor renunta ulterior la achizitie) arata ca a dat iar lovitura.

Caroserie inspirata de Stealth 

Cybertruck seamana cu un avion de lupta Stealth. Iar la realizarea sa au fost folosite materialele utilizate pentru rachetele din proiectul SpaceX. Nu are cadru traditional, ci un corp portant care a primit si un nume, exoschelet. Realizat din otel inoxidabil Ultra-Hard 30X Cold-Rolled cu inalta durabilitate. Panourile exterioare sunt plate, la fel si geamurile, si ele mai dure.

Dimensiunile: 5.885 x 2.027 x 1.905 mm. Bena are 1.981 mm, usa multifunctionala cu rampa retractabila, si inchidere glisanta actionata electric. Volumul este de 2,8 metri cubi, iar capacitatatea de incarcare 1.588 de kg. Pentru a proba capabilitatile la acest capitol Musk a anuntat ca in bena incape un ATV. Si a si prezentat un astfel de model electric pe care urmeaza sa-l prezinte pana la lansarea lui Cybertruck.

Tesla Cybertruck, controverse si succes instantaneu Tesla-Cybertruck-1-1024x576Trei variante de motorizari

Puterea motoarelor si capacitatea bateriilor urmeaza sa fie facute publice pana la momentul lansarii, prevazut pentru a doua jumatate a lui 2021. Am fost insa informati oficial ca vor exista trei variante.

  • Un singur agregat, tractiune spate, 0-100 km/h in 6,5 secunde si viteza maxima de 177 km/h. Autonomie 400 km, capacitate de tractare 3,4 tone.
  • Dual Motor: doua propulsoare, tractiune integrala, 4,5 secunde pentru 0-97 km/h si 193 km/h viteza maxima. Autonomia peste 480 de km, iar capacitatea de tractare de 4.5 tone.
  • Versiune cu trei motoare (doua pe puntea spate): 2,9 secunde 0-97 km/h, 209 km/h viteza maxima, 800 km autonomie si 6,4 tone capacitate de tractare.

Performante in teren

Modelul beneficiaza de o garda la sol maxima de 406 mm. O valoare permisa si de faptul ca zona inferioara a masinii este aproape plata. Tesla Cybertruck are suspensie pneumatica adaptiva si, spun oficialii marcii, va beneficia de un ruliu minim. Comparatia a fost cu aceea a unui vehicul care se deplaseaza pe sine.

Unghiul de atac este de 35 de grade, iar cel de degajare declarat este de 28 de grade. Valori bune pentru un model gandit sa se deplaseze in teren accidentat.

Habitaclu futurist

Simplist, dar futurist, este habitaclul lui Tesla Cybertruck. Nu exista butoane fizice, doar volan si un ecran central. Ramane insa de vazut daca si versiunea de productie va pastra acest layout.

Altfel, modelul va oferi sistemul de pilotare automata pe care il au si celelalte modele Tesla. Si, probabil, ca va beneficia de cea mai recenta versiune aparauta in preajma lansarii. In ceea ce priveste preturile, valorile de start sunt de 39.900 de dolari, 49.900 de dolari si 69.900 de dolari.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.