Lovind o roata intr-o groapa adanca este o experienta de neuitat. De multe ori este de asemenea un catalizator pentru o dezbatere despre virtutile jantelor din otel fata de aliaj. Ce material poate rezista la pedeapsa mai bine? Cei de la Hydraulic Press Channel de pe YouTube au decis sa puna ambele tipuri de roti la incercare, punandu-le pe masa si supunandu-le fortei presei hidraulice.

Inainte de a intra in ‘adancurile’ acestui videoclip, trebuie mentionate cateva avertismente. Exista tot felul de variabile implicate cand vine vorba de rezistenta rotilor, in special cu jantele din aliaj deoarece, ei bine, sunt din aliaj. Aluminiu si magneziu sunt cele mai frecvente materiale folosite intr-o roata din aliaj, dar aliajul, prin definitie, este un amestec de materiale. Mai mult, variatiile procesului de fabricatie pot afecta rezistenta rotii. In termeni simpli, nu toate rotile din aliaj sunt create egale.

Rotile din otel pot avea, de asemenea, o anumita variatie a rezistentei, dar nu in masura in care veti gasi cu cele de aliaj. Jantele de otel pot fi, de asemenea deveni victima ruginii, care, cu siguranta, compromite puterea si da, obervam un pic de rugina pe rotile de otel folosite in acest video. Cu alte cuvinte, vizionarea lucrurilor care sunt zdrobite la presa hidraulica este interesanta, dar tineti cont de faptul ca rezultatele pot varia.

Acestea fiind spuse, exista o serie de factori in lumea otelului versus aliajului care se pastreaza adevarati, indiferent de orice alte aspecte. Jantele din aliaj se vor rupe in mod obisnuit sub un impact dur, in timp ce otelul se indoaie. Acest videoclip prezinta in mod dramatic, dar intrebarea reala este care tip de roata rezista celei mai mari presiuni inainte de a fi indoita sau rupta?

Pentru a replica mai exact o situatie din lumea reala, pneurile umflate erau tinute pe roti. In sus, roata din aliaj a atins un maxim de 23 de tone de presiune, in timp ce roata de otel a ajuns doar la aproximativ 10 tone. Cu toate acestea, este discutabil daca roata de otel ar fi mentinut o anumita functionalitate mai mult timp, deoarece se deforma in loc sa se rupa dintr-o data.

Cea mai mare surpriza vine cu un test de sarcina laterala, in care presa zdrobeste rotile din centru. O bubuitura catastrofala apare pe masura ce roata din aliaj se sparge, in timp ce roata de otel se turteste pur si simplu.

wheel-crushed-in-hydraulic-press-2 Ce fel de roata este mai rezistenta? Janta de otel vs janta de aliajwheel-crushed-in-hydraulic-press-1 Ce fel de roata este mai rezistenta? Janta de otel vs janta de aliaj
Exista o concluzie definitiva care trebuie trasa din acest clip? Vom lasa asta pentru voi sa decideti.

wheel-crushed-in-hydraulic-press Ce fel de roata este mai rezistenta? Janta de otel vs janta de aliajwheel-crushed-in-hydraulic-press-3 Ce fel de roata este mai rezistenta? Janta de otel vs janta de aliajwheel-crushed-in-hydraulic-press-4 Ce fel de roata este mai rezistenta? Janta de otel vs janta de aliaj

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here