SUV este segmentul de top european in primul trimestru din 2019. Aceasta este concluzia JATO, care a furnizat o analiza a pietei continentale.

Prima constatare este faptul ca increderea clientilor a scazut din pricina incertitudinilor legate de Brexit. Un alt factor perturbator care a afectat vanzarile este legislatia in domeniul motorizarilor diesel si scaderea economica din mai multe tari. Astfel, comparativ cu aceeasi perioada din 2018 s-a inregistrat un regres de 3,2%, pana la 4,13 milioane de unitati.

Chiar si asa insa, inmatricularile raman la un nivel ridicat. Dovada ca in primele trei luni din 2019 am inregistrat, in termeni absoluti, a treia valoare trimestriala din ultimii 10 ani.

SUV este segmentul de top european in primul trimestru 2019 SUV-Europa-trimestrul-1_1

SUV este segmentul care a salvat situatia

Inmatricularile puteau sa fie chiar la un nivel mai scazut daca nu se inregistra o crestere a apetitului consumatorilor pentru segmentul SUV. In primul trimestru s-a consemnat o cota de piata record, de 37%, si o crestere de 3,5% comparativ cu aceeasi perioada din 2018.

SUV este segmentul de top european in primul trimestru 2019 SUV-Europa-1_2019

Interesul petru SUV-uri este justificat si de oferta bogata oferita de acest segment. Nu mai putin de 1,53 de milioane de SUV-uri au fost inmatriculate in Europa in perioada de referinta. Volumul a crescut cu 6,8%, acesta fiind unul dintre cele doua segmente care au consemnat sporuri.

Trebuie insa precizat ca sporul in acest segment a fost mai mic decat cel din ultimii ani. Rata a fost de 25, 22 si 20% in primul trimestru incepand din 2016 si pana in 2018. In aceeasi perioada numarul modelelor lansate pe piata a crescut. Acesta a ajuns de la 115 in primul trimestru din 2016 pana la 115 anul acesta.

SUV-urile mici, marile castigatoare

Segmentul SUV-urilor mici a avut o importanta majora in aceste cifre. De altfel, a fost sub-segmentul care a castigat cea mai mare cota de piata. Un element important au fost rezultatele lui Volkswagen T-Roc, care a devenit lider. Constructorul german a demonstrat ca poti avea succes chiar daca intri mai tarziu in lupta. Si, mai mult, Grupul Volkswagen a reusit sa-si adjudece cel mai important spor in ceea ce priveste cota de piata. „Ciuntind” din „feliile” detinute de PSA si FCA.

SUV este segmentul de top european in primul trimestru 2019 SUV-Europa-sub-segmente

Un alt invingator a fost segmentul compact. Inmatricularile au crescut cu 6,3% pana la 650.400 de unitati. Sporul a fost adus de VW Group, PSA si Toyota, in timp ce modele de succes pana acum, precum Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan sau Ford Kuga au pierdut teren.

Iar daca SUV-urile sunt pe val, masinile compacte pierd teren. Atat in ceea ce priveste modelele de volum, ale caror inmatriculari au scazut cu 11%, ori cele Premium (-5%). In declin sunt si monovolumele. De data aceasta vorbim despre 27 de procente pierdute si un volum total ajuns la cota 193.300. Adica rezultateul cel mai slab pentru un prim trimestru din ultimii 20 de ani.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.