Raliul Dakar, provocarea celei mai dificile curse din lume a fascinat si a atras multe participari inedite. Iata o lista cu cinci dintre cele mai inedite aparitii in Dakar.

Rolls-Royce in Raliul Dakar

Rolls-Royce nu este strain de provocarile nisipului. Iar Cullinan nu este primul model care poate depasi incercarile imenselor intinderi de nisip. Modele Rolls-Royce Ghost special pregatite au fost folosite de T.E. Lawrence (Lawrence of Arabia) in Razboiul din Arabia. In 1981, de aceasta data fara intentii razboinice, ci – se pare – in urma unui pariu. Thierry De Montcorgé a dorit sa demonstreze ca se poate lupta cu Raliul Dakar intr-un Rolls-Royce.

S-a inscris cu un Rolls-Royce Corniche puternic modificat. Acesta a primit o reducere semnificativa de masa, tractiune integrala, un motor nou si tren de rulare inaltat. Sponsorizat de Christian Dior, echipajul a luat numele unui parfum, „Jules”. Din pacate, echipajul a fost descalificat din cauza unor reparatii care au depasit timpul permis de regulament. Cu toate acestea, aventurierul gentleman Thierry De Montcorgé a continuat concursul si a fost, in final, unul din cele aproximativ 50 de echipaje care au ajuns la final (dintr-un total de 166 care au luat startul).

Raliul Dakar si cinci modele inedite Rolls-RoyceJules II

In 1984, De Montcorgé a revenit, de aceasta data cu un automobil cu adevarat unic. Acesta avea sase roti si un V8 de Chevrolet conectat la o transmisie de Porsche 935. Inca o data, sponsor era Christian Dior. Din pacate, din cauza problemelor tehnice, echipajul a abandonat dupa a treia etapa.

Porsche 959

In 1984, Porsche se impunea la Dakar cu un model 911 SC special modificat cu numele 953. Acesta primea un sistem de tractiune integrala controlat manual. Doi ani mai tarziu, stafeta era preluata de un Porsche 959 cu un sistem de tractiune integrala similar. Cea mai rapida masina de serie din lume se impunea si in desertul african, cu o victorie la Dakar in 1986.

Citroën 2CV

Un alt proiect inedit a fost un Citroën 2CV din 1963, pe care fratii Marques l-au inscris in cursa din 2007. Masina a primit modificari de suspensie si un motor de Citroën Visa care ducea modelul la impresionata putere de 100 CP. Din pacate, echipajul Bi-Bip2 a fost fortat sa abandoneze dupa ziua a patra.

Raliul Dakar si cinci modele inedite 2CVRenault 4

Fratii Marreau au participat la Raliul Dakar de la prima editie. In 1979 au inscris un model modest, un Renault 4 cu o conversie de tractiune integrala realizata de compania Snipar. Au terminat pe locul al cincilea in clasamentul general, atunci cand acesta aduna toti participantii, indiferent de vehiculul cu care concurau. Daca s-ar fi facut o categorie de automobile, ar fi terminat pe locul al treilea. In 1980 au revenit cu acelasi model si au reusit sa termine pe pozitia a treia in ierarhia generala.

Aventura fratilor Marreau la Dakar a continuat pana in 1993 cu mai multe modele Renault, Peugeot, Mitsubishi si chiar un prototip Lada. Cel mai bun rezultat: victoria din 1982, cu un Renault 20 Turbo 4×4, in fata unui model Lada Niva pilotat de un alt echipaj francez: Briavoine – Deliaire. In acel an, clasamentul era organizat deja pe clase de autovehicule.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.