Mustang SUV, sau mai exact Ford Mustang Mach-E, pentru ca acesta este numele sau, este deja realitate. Asa cum anuntase compania americana, modelul a fost prezentat la Los Angeles.

Cu Mach-E, Ford extinde familia Mustang pentru prima data in ultimii 55 de ani. Si o face  adaptand celebrul logo la era electrica. Si avem de-a face cu un SUV complet nou, dar care, spun oficialii companiei, inspira aceleasi idealuri de libertate care au generat cel mai vandut coupe sport al lumii.

„La prima editie a Salonului Auto de la Detroit, Henry Ford a spus ca lucreaza la ceva ce va lovi omenirea ca un trasnet. A fost Model-T. Astazi, Ford Motor Company se mandreste cu dezvaluirea unei masini care loveste din nou cu puterea unui trasnet. Noul Mustang Mach-E, un model complet electric. E rapid. E distractiv. E intruchiparea libertatii pentru o noua generatie de posesori Mustang”, a declarat Bill Ford, presedinte executiv Ford Motor Company.

Pe piata, incepand cu finele lui 2020

Oficialii Ford spun ca Mustang Mach-E a fost dezvoltat 100% pornind de la nevoile si dorintele clientilor. Practic avem de-a face cu un SUV sport, elegant, cu o tinuta de drum si o directie excelente si tehnologii de conectivitate de ultima generatie. Care va beneficia atat de tractiune spate, cat si integrala, dar si versiuni de autonomie standard sau extinsa.

Si, spune anuntul oficial, varianta cu tractiune spate si autonomie extinsa a lui Mustang SUV va oferi posibilitatea de a parcurge pana la 600 km (WLTP). In cazul tractiunii integrale, Mustang Mach-E va propune 337 CP si 565 Nm. Dar va exista si o versiune Mustang Mach-E GT cu 465 CP si 830 Nm, cu o acceleratie 0-100 km/h in sub 5 secunde. Plus un altul, GT Performance Edition cu o acceleratie 0-97 de km/h in circa 3,5 secunde. Valoare comparabila cu generatia anterioara a lui Porsche 911 GTS.

Livrarile Mustang SUV vor demara la finele anului 2020. Preturile pentru piata din SUA, unde este disponibil pentru pre-comenzi, variaza intre 44.000 si 60.500 de dolari. Vanzarile vor demara cu Mustang Mach-E First Edition pentru 59.900 de dolari in schimb.

Trei moduri de rulare

Mustang SUV Mach-E ofera trei moduri de rulare – Whisper, Engage si Unbridled – fiecare punand la dispozitie setari dinamice dedicate. Modelul beneficiaza si de caracteristici speciale, dezvoltate exclusiv pentru acest model. De la directie cu raspuns sportiv la lumina ambientala, ori de la sunete adaptate la experienta electrica la animatiile instrumentarului de bord specifice stilului de condus.

Platforma folosita pentru noul electromobil este asemanatoare cu cea a modelului Fusion/Mondeo. suspensie fata de tip McPherson si o servodirectie electrica pe coloana volanului. In spate, ofera suspensie noua multi-link, dezvoltata pe baza celei de pe  ultimele modele Mustang. Tractiunea integrala Mach-E 4 livreaza cuplul independent catre cele doua punti la plecarea de pe loc. In plus, tractiunea a fost dezvoltata in urma unor sesiuni de teste care au inclus sedinte pe ud si pe zapada.

Modelul bebeficiaza de amortizoare MagneRide, suspensii adaptive si frane Brembo cu etriere Flexira. Realizate din aluminiu, acestea au dimensiunile unui etrier mobil, dar ofera functionalitatea unuia fix.

„Mustang Mach-E este unic, dar ramane un Mustang inconfundabil. El vine exact la momentul oportun pentru clientii din Europa”, a precizat Stuart Rowley, presedintele Ford Europa.

Doua versiuni de baterii

Mustang Mach-E va beneficia de doua versiuni de baterii, de 75.7 kWh (288 de celule), respectiv 98.8 kWh (376). Pentru a maximiza spatiul si a optimiza dinamica, pachetul de baterii este plasat in podea intre cele doua punti. Ele sunt amplasate intr-o carcasa impermeabila plasata intr-un strat de protectie ce absoarbe socurile in caz de accident.

Cum incarcarea este realizata in 80% din cazuri acasa, clientilor li se ofera Ford Connected Wallbox. Acesta permite o viteza de incarcare de cinci ori mai rapida decat o priza normala – un plus de 62 km autonomie la fiecare ora. Iar cablul Ford Home sporeste cu 14 km la fiecare 50 de minute de incarcare.

La statiile rapide, Mustang Mach-E cu autonomie extinsa se incarca in 10 minute cu energia necesara pentru pana la 93 km. Versiunea Mustang Mach-E Standard Range ofera incarcare de la 10% la 80% in aproximativ 38 de minute.

Reteaua FordPass Charging Network, in parteneriat cu NewMotion, ofera acces la 125.000 de puncte de incarcare publice din 21 de tari. Iar sistemul de navigatie le identifica si le recomanda pentru a nu avea probleme cu autonomia. In plus, cu ajutorul unui cont unic, sistemul initiaza si efectueaza platile. In plus, Ford este unul dintre membrii fondatori si actionari in consortiul IONITY, care vizeaza construirea a 400 de statii de incarcare ultra-puternice (pana la 350 kW) in puncte-cheie din Europa pana la finalul anului 2020.

Un Mustang autentic

Mustang Mach-E are un design cu care se identifica imediat cu un model care poarta acest nume. In plus, le ofera fanilor modelelor SUV un spatiu surprinzator in zona din spate, care permite acomodarea a cinci adulti in deplin confort, si doua spatii pentru bagaje. Cel din fata are un volum de 100 litri si este dotat cu spatiu de scurgere pentru a gazdui echipament sport ud sau plin de noroi, ghete de munte sau haine de plaja. Portbagajul posterior ofera 402 litri, iar cu scaunele din spate rabatate, volumul creste pana la 1.420 de litri.

La interior avem un melanj intre designul modern si functionalitatea inteligenta. Pachetul audio premium B&O Sound System, disponibil optional, include incinte acustice dispuse deasupra gurilor de ventilatie. Plafonul panoramic are protectie infrarosu si UV, care permite asigurarea unei temperaturi optime in habitaclu Elementele traditionale de design Mustang, precum forma instrumentarului de bord completeaza interiorul acestui model.

Debut pentru sistemul SYNC 4

Pe Mustang Mach-E debuteaza noua generatie a sistemului de infotainment SYNC 4! Cu o interfata moderna, acesta are posibilitatea de a „invata” preferintele clientilor si de a se perfectiona cu ajutorul actualizarilor online over-the-air. Display-ul are diagonala de 15.5 inch si o interfata simpla pe care o poti gestiona cu gesturi de tip touch, swipe sau pinch.

Noua generatie a sistemului SYNC ofera conectivitate prin cloud si recunoastere vocala conversationala. De asemenea, introduce compatibilitate wireless intre telefoanele mobile si sistemele Apple CarPlay, Android Auto sau cu aplicatiile AppLink.

Mustang Mach-E beneficiaza si de acces „Phone as Key”. Un cod de rezerva poate fi introdus pe montantul B pentru descuierea usilor Iar un altul inserat pe ecranul central permite pornirea masinii in situatii in care telefonul e indisponibil din cauza bateriei descarcate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.