Jeep Adventure Day inseamna mai mult decat un contact direct cu gama constructorului american. Este practic o lectie deschisa, predata de un instructor Jeep, pe care, daca aveti sansa de intra in posesia unei invitatii, va recomadam sa nu o ratati.

Noi asa am facut. Si am profitat de ziua superba de toamna la TCS Racig Park din Ciolpani pentru a primi o supradoza de adrenalina. Un traseu cu obstacole gandit pentru 30 de minute de incercari diverse sub supravegherea celor de la Jeep Academy, ne-au oferit prilejul de a (re)descoperi ceea ce ofera modelele din portofoliul marcii.

Am avut la dispozitie la Jeep Adventure Day Renegade 2.0 M-Jet 170CP AT9 4×4 Trailhawk, Compass 2.0 MultiJet 170 CP AT9 4×4 Trailhawk, Wrangler 2.0 Turbo 270 CP Sahara, Wrangler Unlimited 2.2 CRD 200 CP Sahara si Wrangler Unlimited 2.2 CRD 200 CP Rubicon. Ca si inclinatii laterale de 25 de grade, rampe de 30, pante de 35, zona pentru teste de articulatii. Plus un vad in care apa ascundea bolovani.  Si o zona in care exprimentai senzatiile mersului in 3 sau 2 roti!

Lectiile invatate la Academie cu prilejul Jeep Adventure Day o sa vi le prezentam pe rand. O sa vorbim despre inclinarea laterala, trecerea prin vaduri, condusul prin zapada sau cum abordezi pantele abrupte. Astazi insa ne indreptam atentia catre tehnologia off-road oferita de modelele Jeep. Urmand sa rezervam un al doilea episod emblemei Trail Rated, pe care probabil ati vazut-o pe anumite modele. Ca si pentru nivelul Trailhawk si pentru Wrangler, expresie legendara a libertatii de miscare.

Functionalitati off road Jeep

Vehiculele Jeep sunt proiectate si testate indelung in zonele cele mai inospitaliere din lume pentru a oferi tehnologia de care ai nevoie la iesirile in off road. Indiferent de conditiile pe care le vei intalni.

Jeep Adventure Day, extradoza de adrenalina Jeep-sumar-sisteme

 

Asadar, aveti in imagine gama de modele si un sumar al sistemelor pe care fiecare dintre acestea le ofera. Sa vedem insa ce ne ofera acestea.

Renegade / Compass

Modelele cu transmisie manuala beneficiaza de ACTIVE DRIVE. Acesta ofera functia
4WD LOCK – cuplul motor distribuit la toate rotile. Ca si Select Terrain, cu modurile
auto, snow, sand, mud.

In cazul transmisiei automate, regasim transmisia ACTIVE DRIVE LOW. In plus fata de versiunea deja amintita avem 4WD LOW, care ofera un raport redus de demultiplicare (20.1:1) simulat ”virtual” de transmisie. Ca si Hill Descent Control (HDC), care seteaza automat viteza de coborare.

Cherokee

Toate modelele, indiferent de echipare, beneficiaza de ACTIVE DRIVE I+. Acesta ofera, pe langa sistemul Select Terrain, deconectarea automata a puntii spate si Brake Traction Control.

Versiunea Overland beneficiaza de ACTIVE DRIVE II+. Sistemul a fost imbunatatit si include o cutie de transfer cu doua trepte de gestiune a cuplului si treapta LENT. Modul 4-Low blocheaza arborii de transmisie din fata si din spate pentru putere la viteza redusa sau la tractare. Raportul de demultiplicare este 51.3:1. In plus, este disponibil si sistemul de asistenta la coborarea pantelor.

Grand Cherokee

Grand Cherokee este dotat in versiunile Laredo si Limited cu sistemul QUADRATRAC II. Acesta ofera sistemul Select Terrarin, ca si functiile Select Speed Control, care seteaza automat viteza de urcare sau coborare, Brake traction control si cutie de transfer Low cu raport de demultiplicare de 44.2:1.

Pentru Overland si Summit este disponibil QUADRADRIVE II, care aduce suplimentar diferential LSD comandat electronic pe puntea spate. Ca si QUADRALIFT, in cazul caruia exista 5 niveluri de garda la sol selectabile manual sau automat in conformitate cu Select Terrain.

Select Terrain si modurile sale

Am amintit despre Select Terrain si modurile sale: auto, snow, sand, mud. Sa vedem acum cand le folosim si ce ne ofera acestea.

Auto: este modul calibrat pentru conditiile induse de utilizarea zilnica.

Snow: este un mod calibrat astfel incat sa minimizeze supravirarea si sa maximizeze tractiunea. Ofera o asistare mai fina a directiei, un raspuns mai precis al acceleratiei, dar si schimbari ale treptelor mai line decat in modurile Mud si Sand. In plus, creste sensibilitatea controlului tractiunii si o rata crescuta de transfer a cuplului intre punti.

Sand: calibrat sa maximizeze tractiunea la viteze mici pe nisip si teren moale. Ofera raspuns agresiv al pedalei de acceleratie si schibari rapide ale treptelor. In plus, dezactiveaza controlul stabilitatii si tractiunii si creste rata de transfer a cuplului intre punti.

Mud: calibrat să maximizeze tractiunea la viteze mici pe teren noroios cu aderenta scazuta prin aceleasi mijloace de la modul Sand. Exceptia o reprezinta faptul ca avem parte de schimbari de trepte mai line fata de acesta.

Rock: disponibil doar pentru Trailhawk, blocheaza diferentialul central si evita alunecarea rotilor, pentru a preveni taierea anvelopelor.

Sport: disponibil pentru Cherokee, asigura o experienta dinamica si sportiva printr-o sensibilitate crescuta a directiei, raspuns rapid al pedalei de acceleratie si schimbari rapide si la turatii mai mari ale treptelor cutiei de viteze.

Surse: Jeep Academy

Foto: Dragos Savu, Alexandru Bucsa, Mircea Manole si Horia Poterasoiu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.