Cayenne Turbo S E-Hybrid este cel mai puternic si mai rapid Cayenne de pana acum. Puterea de 500 kW (680 CP) si cuplul maxim de 900 Nm ii permit sa accelereze de la zero la 100 km / h in 3,8 secunde. In timp ce iteza maxima este de 295 km / h. O varietate de sisteme inovatoare de sasiu permite combinatia perfecta intre agilitatea masinilor sport, confortul pe distante lungi si capabilitatile de off-road.

Performante testate 

Noul model de varf de gama a demonstrat performanta tipica a Porsche pe diferite tipuri de teren ca parte a unui record de tura neoficial pe circuitul Gotland Ring din Suedia. Pista de curse din nordul insulei Baltice cu acelasi nume este doar partial asfaltata. In timp ce o sectiune de 3,2 km este deja data in folosinta, alti 4,2 kilometri, prevazuti pentru finalizare la sfarsitul anului 2021, sunt doar drum cu pietris.

Circuitul si sectiunea cu pietris au fost combinate pentru o filmare in care soferul de curse german si prezentatorul TV Tim Schrick a finalizat o tura, intr-un timp cronometrat manual de 3 minute si 51 de secunde. „A fost ca un raliu cu un SUV hibrid puternic – o experienta impresionanta”, a remarcat Schrick.

„Timpul de tura nu trebuie luat prea in serios. Nu aveam termen de comparatie. In plus, vehiculul a fost echipat cu anvelope pentru asfalt. Cu toate acestea, modul in care Cayenne Turbo S E-Hybrid a parcurs turele Gotland Ring demonstreaza versatilitatea si performantele sale extraordinare. Datorita feedback-ului precis al masinii, indiferent de suprafata, si a combinatiei perfecte intre diferitele sisteme de sasiu, poate fi condus la limita si controlat in siguranta in orice moment”, a incheiat el.

Porsche Traction Management (PTM) cu un ambreiaj controlat electronic

Tractiunea integrala activa controleaza distributia propulsiei intre puntile spate si fata. Pentru o tractiune optima in timpul unui pilotaj entuziast, puterea rotilor din fata este controlata la viraje. Acest lucru permite ca pneurile sa asigure o stabilitate optima in viraj. In off-road, sistemul foloseste distributia complet variabila a puterii intre punti, pentru a asigura o propulsie maxima.

Suspensie de aer cu trei camere

Suspensia pe perna de aer dispune de trei camere pe structura de arc si este capabila sa realizeze rate diferite de compresie. Pentru confort maxim, suspensia este reglata la o rata de compresie redusa.

In timpul miscarilor puternice de inclinare si rulare, sistemul trece imediat la rate mai mari de compresie pentru o stabilizare optima. In general, sistemul ofera cinci inaltimi de garda la sol ale vehiculului, pe langa nivelul normal. Cu exceptia nivelului de incarcare, acestea sunt setate automat. Sunt luate in calcul situatia de conducere si de modul de conducere selectat.

Desigur, soferul are, in orice moment, optiunea de a controla manual inaltimea dorita prin intermediul PCM. Singura exceptie este setarea „Low””, care este activata automat de la 210 km / h si ofera mai multa stabilitate la viteza mare. Garda la sol a Cayenne Turbo S E-Hybrid variaza in mers intre 245 si 162 de milimetri.

Porsche Active Suspension Management (PASM)

Sistemul electronic de amortizare controleaza activ si continuu forta de amortizare pentru fiecare roata in parte. Si o face in functie de starea suprafetei drumului si de stilul de conducere.

Senzorii inregistreaza miscarile SUV-ului generate in timpul accelerarii, franarii, virajului rapid sau condusului pe o suprafata neuniforma a drumului. Unitatea de control Porsche 4D-Chassis Control utilizeaza acesti parametri pentru a calcula starea automobilului si controleaza fermitatea amortizarii in functie de modul de conducere selectat.

Porsche Traction Management (PDCC)

Sistemul de stabilizare electromecanica a ruliului functioneaza cu tehnologie de 48 de volti. El este capabil sa regleze in cateva milisecunde rigiditatea barelor anti-ruliu de pe puntile fata si spate, pentru a stabiliza activ caroseria automobilului.

La acceleratii laterale de pana la 0,8 g, orice miscare laterala intr-un Cayenne cu doi ocupanti este suprimata. Bara anti-ruliu este impartita in doua parti, cu jumatatile unite intre ele printr-un motor pivot. In functie de unghiul de rulare, motorul roteste cele doua jumatati in directii opuse, pastrand automobilul orizontal.

Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)

PTV Plus combina un diferential blocabil spate controlat electronic, cu interventii de franare directionate pe roata din spate din interiorul virajelor. In timpul conducerii extrem de dinamice, sistemul imbunatateste comportamentul virator si precizia directiei, precum si tractiunea vehiculului.

Sistemul isi arata avantajele inca de la intrarea in viraj: roata din spate interioara este franata selectiv, de indata ce volanul este rotit. Aceasta diferenta de cuplu induce un efect de rotire, care sustine in plus actiunea de virare. Rezultatul este o crestere semnificativa a agilitatii si a raspunsului directiei. In plus, PTV Plus imbunatateste semnificativ tractiunea la iesirea din viraje, prin blocarea directionata a diferentialului.

Porsche 4D-Chassis Control

Alt sistem inovator al Cayenne Turbo S E-Hybrid. Un sistem central de control conecteaza toate sistemele de sasiu intre ele. Sistemul analizeaza toate cele trei dimensiuni (accelerare longitudinala, laterala si verticala). Informatiile despre conditiile optime de pilotaj sunt apoi calculate si puse la dispozitia tuturor sistemelor relevante. Aceasta furnizare de informatii in timp real reprezinta a patra dimensiune. Porsche 4D-Chassis Control permite sistemelor de sasiu sa functioneze proactiv, pentru a anticipa mediul in care se conduce.

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)

Discurile de frana PCCB, ventilate interior si perforate (440 milimetri in diametru cu etriere de fixare monobloc din aluminiu cu zece pistoane in fata, 410 milimetri in diametru cu cu etriere de fixare monobloc din aluminiu cu patru pistoane in spate) asigura performante optime de franare – si, prin urmare, o distanta de franare mai scurta. Discurile de frana ceramice sunt cu aproximativ 50% mai usoare decat discurile turnate comparabile, stimuland dinamica pilotajului.

Punte spate viratoare (optional)

La viteze de pana la aproximativ 80 km / h, puntile vireaza in directii opuse. Se asigura, astfel, nu numai o agilitate si o precizie a directiei semnificativ mai mari, dar, si o imbunatatire semnificativa a manevrabilitatii. La viteze mai mari, ambele osii se orienteaza in aceeasi directie, ceea ce duce la o stabilitate de conducere si mai mare, de exemplu la schimbarea benzilor pe autostrada la viteza mare. Unghiul maxim de directie pe puntea spate este de trei grade.

Datorita acestui sistem, noul Cayenne vireaza fara intarziere si realizeaza acceleratia laterala a puntii spate mult mai devreme. Directia pe puntea spate sporeste, de asemenea, confortul si siguranta in conducerea de zi cu zi; diametrul de bracaj fiind redus de la 12,1 la 11,5 metri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.