Captur a fost un pionier pe piata modelelor SUV urbane. A bifat deja 1,2 milioane de unitati din 2013 incoace, iar acum primeste o noua generatie. Care marcheaza si o premiera pentru Renault. Versiunea PHEV.

Captur este cel mai bine vandut model din segment in Europa. Insa cum piata este extrem de competitiva, modelul Renault avea nevoie de un suflu proaspat. L-a primit ca stil, insa in special revolutiei de la interior. Una, deopotriva, din punctul de vedere calitativ, cat si tehnologic.

Exterior

Captur, generatie noua. Cu o premiera pentru Renault! Captur-1-1024x456

Captur este dezvoltat pe noua generatie a platformei CMF-B. Si are 85% dintre componente noi comparativ cu precedenta generatie. A crescut in lungime cu 110 mm, pana la 4.228 mm. Un spor inregistram si la ampatament (+20 mm si valoare de 2.639 mm). Latimea este de 1.797 mm, iar inaltimea de 1.566 mm.

Liniile generale ale lui Captur au fost pastrate. Insa aripile elegant conturate, acoperisul plutitor si liniile laterale scobite ii dau un plus de stil. Capitol la care contribuie si luminile LED (semnatura sub forma literei C), insertiile cromate sau jantele de 16-18 inch.

In plus, designul este mai atletic, iar talia mai ridicata. Conferindu-i un look de SUV. Ce este amplificat de protectii sau railings-urile din aluminiu. Sunt disponibile 11 culori pentru caroserie. Ca si alte 4 contrastante pentru acoperis si 3 pachete de personalizare externe. Astfel, clientii au la dispozitie 90 de combinatii posibile.

Interior

La interior regasim conceptul Smart Cockpit lansat de noul Clio. Asadar si consola centrala „plutitoare” cu ecran tactil de 9.3 inch (exista si o versiune de baza de 7). Pe acesta este operat cea mai noua versiune a sistemului multimedia Renault EASY LINK si setarile MULTI-SENSE.

Si panoul de bord este digital. Dimensiuni: 7 inch- standard sau 10.2- optional. Cel din urma este personalizabil si permite afisarea navigatiei. Nu lipsessc spatiile de depozitare, cel de incarcare prin inductie a telefoanelor. In plus, este disponibila si iluminare ambientala cu LED. Volanul a scazut in dimensiuni, poate fi incalzit si este dotat cu padele in cazul transmisiei EDC.

Captur, generatie noua. Cu o premiera pentru Renault! Captur-3-1024x614

Confortul a fost sporit printr-un nou design al scaunelor. Acestea sunt reglabile electric, iar pentru tapiterie exista mai multe optiuni si culori (7 pachete si 18 configuratii ambientale). Iar daca scaunele te indeamna la drum lung, volumul portbagajului este in crestere cu 81 de litri, de la 455 la 536. El poate fi ajustat datorita banchetei care poate fi miscata longitudinal intr-un interval de 16 cm si a podelei care poate fi scoasa.

Motorizari si transmisii

Platforma modulara CMF-B a permis adoptarea unei game mai largi de motoare pe benzina. In marea lor majoritate sunt reproiectate (cu puteri care variaza intre 100-155 CP). Nu lipsesc nici unitatile diesel (95-115). Cutiile de viteze pot fi manuale cu cinci sau sase trepte, dar si automate cu sapte trepte si dublu ambreiaj.

Captur, generatie noua. Cu o premiera pentru Renault! Captur-4-1024x809

Din 2020, noul Captur va fi primul model Renault care va fi vandut cu o unitate de propulsie plug-in hybrid. Aceasta se numeste ETECH Plug-in, iar pentru ea s-au inregistrat peste 150 de brevete. Avem de-a face cu o unitate 1.6 pe benzina, cu filtru de particule, si doua mici motoare electrice. Bateria are o capacitate de 9.8 kWh. Cutia de viteze multimode beneficiaza de tehnologii aduse din Formula 1. Autonomia in regim electric este de pana la 45 km (sau 65 in regim urban) cu o viteza maxima de 135 km/h.

Tehnologii de asistenta si dotari

Noul Captur este disponibil cu cea mai extinsa gama de echipamente si sisteme avansate de asistenta pentru sofer din segment. De la camera frontala si radar, disponibile pe toate versiunile, la sistemul Highway & Traffic Jam Companion (sistem de pilotare automata de nivel 2).

Sistemele de protectie si asistenta mai includ un sistem de camere de la 360 de grade si unul de franare de urgenta cu detectarea de biciclisti si pietoni. Ambele sunt premiere in gama Renault. In fne, merita mentionat si sistemul Highway & Traffic Jam Companion. Acesta combina adaptive cruise control (cu functie Stop & Go) si cel de asistenta pentru mentinerea in centrul benzii de rulare. Lista de dotari este insa mult mai mare.

Inca o mentiune este la capitolul multimedia. Noua platforma Renault EASY LINK va fi disponibila in trei versiuni. Toate sunt compatibile cu interfetele Android Auto si Apple CarPlay. Pe bord se va putea gasi un ecran de 7 inch, unul de 7 inch cu navigatie integrata si cel de top de 9.3 inch cu navigatie integrata. Sistemul audio este unul premium si imbunatatit, oferit de Bose, optional.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.