BMW X3 xDrive30e este al treilea Sports Activity Vehicle (SAV) din actuala gama de modele a marcii care dispune de tren de rulare plug-in hybrid drive. Plus transfer al puterii la toate cele patru roti, oferind versatilitate, experienta condusului pur electric, precum si niveluri remarcabil de reduse ale consumului si emisiilor.

BMW X3 xDrive30e, inca un SAV PHEV P90374480_lowRes_the-new-bmw-x3-xdrivImpreuna, motorul termic cu patru cilindri si motorul electric ale sistemului plug-in hybrid genereaza o putere maxima totala de 292 CP. Combinatia dintre BMW xDrive si tehnologia BMW eDrive reduce consumul mediu de combustibil la valori cuprinse intre 2,4 si 2,1 l/100 km. Dar si emisiile de CO2, care sunt de 54-49 g/km, valori NEDC masurate in ciclu WLTP.

Aceste valori pot fi obtinute si intr-un regim de utilizare urbana, cu incarcare zilnica in timpul stationarilor de lunga durata. Consumul combinat de energie este situat intre 17,2 si 16,4 kWh/100 km. Bateria litiu-ion de inalta tensiune, permite mobilitate pur electrica cu o autonomie de 51-55 de kilometri.

Noul BMW X3 xDrive30e va fi produs cu incepere din decembrie 2019 la uzina BMW din Spartanburg (SUA). Acolo unde se produc si variantele de model BMW X3 cu propulsie conventionala. Lansarea pe piata mondiala va avea loc in primavara anului 2020.

O premiera

BMW X3, SAV din segmentul median premium, este primul model al marcii care va fi oferit atat cu motor termic cu sistem PHEV, dar si varianta 100% electrica. Aceasta urmeaza sa fie adaugata pe parcursul anului 2020.

Noul BMW X3 xDrive30e combina calitatile tipice ale unui Sports Activity Vehicle cu eficienta caracteristica a tehnologiei de propulsie. Modelul plug-in hybrid este caracterizat si prin manevrabilitatea agila si caracteristicile de condus sportiv. Ca si robustete, interiorul versatil, calitatea premium si conectivitatea avansata.

Sistemul BMW xDrive distribuie in mod permanent cuplul intre rotile fata si cele spate in functie de situatie. Chiar si atunci cand se ruleaza in mod electric. Astfel se asigura caracteristicile de condus sportiv pe sosea si performante off-road superioare.

292 CP, 6,1 secunde de la 0 la 100 km/h

Puterea este generata de un motor clasic si unul electric. Cel pe benzina – 2,0 litri, patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo – dezvolta 135 kW/184 CP. Iar cel electric integrat in transmisia Steptronic cu opt trepte ofera 80 kW/109 CP. Impreuna, cele doua asigura o putere a sistemului de 215 kW/292 CP. Cuplul maxim al sistemului plug-in hybrid este de 420 Nm. Aceasta permite noului BMW X3 xDrive30e sa sprinteze de la 0 la 100 km/h in 6,1 secunde. Viteza maxima este de 210 km/h.

Motorul electric al noului BMW X3 xDrive30e poate fi utilizat pentru mobilitate pur electrica sau pentru a sprijini motorul termic. In modul MAX eDrive, care poate fi activat prin intermediul butonului eDrive de pe consola centrala, noul BMW X3 xDrive30e atinge o viteza maxima de 135 km/h. In setarea Auto eDrive standard, condusul pur electric este posibil la viteze de pana la 110 km/h. Motorul termic intervine doar la viteze mai mari sau atunci cand sunt cerinte speciale de sarcini ridicate.

Cand sunt active ambele propulsoare, atat eficienta cât si reprizele de acceleratie ale noului BMW X3 xDrive30e sunt optimizate. Când se accelereaza, dezvoltarea spontana a puterii motorului electric devine foarte importanta. La viteze constante, asistarea electrica reduce consumul de combustibil si emisiile.

BMW X3 xDrive30e, inca un SAV PHEV P90374481_lowRes_the-new-bmw-x3-xdrivBateria

Setarea BATTERY CONTROL contribuie la mentinerea starii de incarcare a bateriei de inalta tensiune la un nivel determinat de conducator. In acest fel, furnizarea puterii poate fi rezervata si utilizata specific pentru condus fara emisii locale in zonele urbane pe parcursul unei calatorii mai lungi.

Bateria litiu-ion a noului BMW X3 xDrive30e este localizata sub scaunele din spate, intr-o pozitie ce economiseste spatiu, in timp ce rezervorul este plasat deasupra puntii spate. Aceasta inseamna doar o restrictionare minima a capacitatii de transport a modelului plug-in hybrid.

Cu 450 de litri, volumul portbagajului de la noul BMW X3 xDrive30e este la acelasi nivel cu cel al modelelor cu motorizare conventionala. Prin rabatarea spatarului banchetei, divizat in raport 40:20:40, capacitatea de stocare poate fi extinsa pâna la 1.500 de litri.

Bateria de inalta tensiune poate fi incarcata de la o sursa de electricitate casnica prin utilizarea cablului de incarcare din echiparea standard. Astfel, bateria poate fi incarcata complet in mai putin de sase ore. La un panou BMW i (Wallbox), acelasi proces de incarcare poate fi completat in aproximativ trei ore si jumatate. Priza de incarcare este localizata in spatele unei clapete separate, pe aripa stânga fata a masinii. Energia electrica stocata in bateria de inalta tensiune este utilizata si pentru alimentarea sistemului electric 12V.

BMW X3 xDrive30e, inca un SAV PHEV P90374471_lowRes_the-new-bmw-x3-xdrivAprenta de CO2 redusa

BMW Group a realizat o certificare pe intregul ciclu de viata al modelului. Si pe intregul flux, de la productie si procurarea de materie prima, pana la modul de utilizare si reciclare. Studiul a relevat ca amprenta de CO2 poate fi cu 26% mai mica fata de X3 xDrive30i, daca modelul este alimentat constant cu energie, cu impactul energetic la media europeana (putin mai slab fata de emisiile de CO2 echivalent pentru Romania). In acelasi timp, daca BMW X3 xDrive30e este alimentat constant cu energie verde, amprenta de CO2 este redusa cu 54%.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.