Audi TT nu mai este pe val, iar oficialii companiei si-au propus sa schimbe acest lucru in momentul in care vor lansa generatia urmatoare. Si, spun jurnalistii de la Auto Express, va deveni un SUV electric.

Discutiile in board-ul companiei dateaza inca din 2014. Rupert Stadler era seful companiei la acea vreme (intre timp a fost indepartat pentru implicarea in Dieselgate). Si a venit cu ideea de a schimba tipul de caroserie. Un model de tip Sportback, cu cinci usi, sau un SUV – in fine, mai degraba crossover – au fost solutiile propuse.

Ulterior n-a mai rasuflat nimic pe aceasta tema. Pana acum. Cand lucrurile par sa fie clare. Anul acesta Audi TT s-a vandut, la nivel global, in doar cu putin peste 12.000 de exemplare. Dintre acestea, 8.756 coupé si 3.362 roadster. Iar generatia a patra aduce metamorfoza.

Numele a fost deja ales

Auto Express sustine ca exista deja un nume, eTTron. Ceea ce inseamna ca noul model urmeaza sa fie incorporat complet in portofoliul de modele full-electrice pe care Audi le pregateste. Caci, stiti deja, compania si-a propus sa lanseze pe piata, pana la mijlocul deceniului viitor, 20 de astfel de vehicule.

Stilistic vorbind, dupa cum arata imaginile oferite de Auto Express, vom avea de-a face cu cu un SUV/crossover sportiv de circa 4.35 metri lungime. Mai compact si mai jos decat Audi Q3. Iar la interior, modelul isi propune sa stabileasca noi standarde in industrie, prin absenta consolei centrale. Locul sau urmeaza sa fie luat de digital cockpit. Prcatic, compania isi propune sa ofere o directie noua, pentru viitor, in care butoanele si ceasurile dispar total. O directie in care merge si Tesla.

Platforma MEB, la indemana

Decizia nu este deloc surprinzatoare tinand cont de versatilitatea platformei MEB a Grupului Volkswagen. Si, spun jurnalistii britanici, tinand cont de faptul ca masina ar trebui sa ramaana la un nivel de pret apropiat de cel de astazi, se va merge pe arhitectura entry-level. Cea pe care o va folosi si VW ID.3, al carei pret ar urma sa fie de sub 30.000 de euro.

Audi eTTron ar trebui sa fie pe undeva pe la 50.000 de euro, ceea ce inseamna ca o sa fie pozitionat cam in acelasi segment de piata. In plus, flexibilitatea platfomei MEB le va permite sa dezvolte versiuni mai multe, cu grade diverse de performanta. Varianta entry-level ar urma sa aiba tractiune spate, gratie unui singur motor, si, spune sursa amintita deja, ar urma sa ofere peste 200 CP. In replica, versiunea de varf, TT RS, ar urma sa aiba cate un motor pe fiecare ax, tractiune integrala, si peste 400 CP. Trei baterii cu capacitati de 45, 58 si 78KWh ar urma sa permita o autonomie intre 330 si 550 km WLTP.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.