Audi este o marca care este convinsa ca „viitorul este electric”. Motiv pentru care a prezentat recent in Los Angeles al doilea model e-tron, de data aceasta un SUV-coupé puternic.

Puterea noului e-tron Sportback atinge 300 de kW in modul boost. Farurile digitale Matrix LED au la baza tehnologia DMD (digital micromirror device), utilizata in productia proiectoarelor video. Iata patru inovatii care vor putea fi regasite in dotarea noului model Audi.

Sistemele de iluminat ale viitorului

Farurile digitale matrix LED, disponibile in variantele superioare de dotare, vor lumina carosabilul la rezolutie foarte ridicata cu ajutorul tehnologiei DMD (digital micromirror device). Una folosita si in productia de proiectoare video. Farurile au la baza un cip cu un milion de micro-oglinzi, fiecare de cateva sutimi de milimetri, care pot fi miscate de pana la 5.000 de ori pe secunda.

Sistemul digital de iluminare va prelua mai multe functii din 2020. De exemplu, la plecarea sau sosirea acasa sistemul de iluminat va putea proiecta animatii dinamice pe zid sau la nivelul solului. Ca alternativa la luminile cu faza scurta, noul sistem asigura iluminarea precisa a virajului, luminile de oras sau autostrada. Sistemul digital de iluminare aduce un plus pentru luminile de drum, faza lunga.

Doua inovatii 

Doua inovatii ale noului sistem sunt culoarul de lumina pentru soselele cu mai multe benzi si luminile de orientare. Culoarul de lumina evidentiaza pe autostrada banda soferului, ajustandu-se dinamic atunci cand soferul schimba banda, aspect care creste siguranta in trafic.

Luminile de orientare permit mascarea unor zone pentru pozitionarea predictiva a masinii pe banda pe sosele inguste sau in zone aflate in constructii. Functia lumini de evidentiere completeaza sistemul optional de asistenta asigurand o vizibilitate nocturna superioara. In acest caz, luminile atentioneaza automat soferul atunci cand sunt detectati pietoni in apropierea benzii de rulare.

Audi e-tron Sportback: si mai dinamic, si mai elegant Audi-e-tron-Sportback-3-1024x768

Sistem performant de accelerare rapida

Fiecare punte a noului e-tron Sportback va fi echipata cu cate un motor asincron alimentat cu curent electric trifazic. Cele doua motoare electrice standard furnizeaza un impuls de putere extraordinar, care va lansa energic masina la pornirea de pe loc, fara emisii si fara zgomot.

Masina poate ajunge la 100 de km/h in doar 6,6 secunde. Viteza maxima este limitata electronic la 200 de km/h. Puterea masinii este de 265 kW, cuplul ajungand la 561 Nm (consum mixt 21,9 – 26 kWh/100 km potrivit WLTP).

Daca se trece din regimul de autonomie D in regimul S si se apasa pedala de acceleratie la maximum se va activa modul Boost. Acesta produce pentru un interval de opt secunde o putere totala de 300 kW si un cuplu de 664 Nm. In acest mod masina ajunge de la 0 la 100 de km/h in doar 5,7 secunde.

Marca Audi va oferi la lansare si o a doua versiune de motorizare, e-tron Sportback 50 quattro, cu o putere de 230 kW si cuplu de 540 Nm. Aceasta versiune accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,8 secunde. Viteza maxima este de 190 km/h.

Baterie de 95 kWh

Bateria modelului Audi e-tron Sportback stocheaza 95 kWh de energie bruta (86,5 kWh energie neta) si opereaza la 396 volti. Bateria este un bloc plat si lat, instalat sub podeaua din zona pasagerilor si fixata in 35 de puncte.

Sistemul de recuperare a energiei functioneaza atat in faza de rulare libera, cand soferul elibereaza pedala de acceleratie, cat si la franare. Gradul de recuperare poate fi setat pe trei niveluri diferite, cu ajutorul padelelor de pe volan, nivelurile fiind diferentiate la noul e-tron Sportback si mai accentuat comparativ cu modelul Audi e-tron.

Aspect sportiv, stilat

Audi e-tron Sportback: si mai dinamic, si mai elegant Audi-e-tron-Sportback-1-1024x683Audi e-tron Sportback imbina spatiul generos specific SUV-urilor, cu eleganta modelelor coupé cu patru usi, acestea fiind completate de caracterul progresist al modelelor electrice. Masina are o lungime de 4.901 milimetri, latime de 1.935 milimetri si inaltime de 1.616 milimetri.

Mare parte din elementele de design sunt specifice modelelor electrice Audi. Grila Singleframe cu lamelele verticale este inchisa in mare parte si are finisaje platinum grey. Farurile Matrix LED poarta semnatura e-tron avand in partea inferioara patru segmente orizontale care dau o forma aparte luminilor de zi.

Acest design este preluat si reinterpretat si de alte elemente ale masinii, ca pragurile laterale sau difuzorul lat care accentueaza absenta sistemului de evacuare. Farurile LED spate sunt conectate cu un bandou luminos. Emblema de pe clapeta care acopera conectorul de incarcare a masinii este portocalie, culoare care semnaleaza prezenta unei surse de curent de inalta tensiune.

Audi e-tron Sportback: si mai dinamic, si mai elegant Audi-e-tron-Sportback-4-1024x768Audi e-tron Sportback are ampatament de 2.928 milimetri, spatiu suficient pentru cinci ocupanti si bagajele acestora. La interior, Audi e-tron Sportback este un lounge elegant, in care sunt combinate elegant designul si tehnologia. Panoul de instrumente se extinde inspre portierele din fata, integrand armonios afisajul Audi virtual cockpit. Acest display suspendat este pozitionat in campul vizual direct al soferului.

Pe panourile portierelor sunt integrate ecranele oglinzilor virtuale optionale. Panoul de instrumente are doua display-uri tactile, orientate ergonomic spre sofer. Cand este stins, ecranul superior se integreaza aproape invizibil in suprafata neagra a panoului de mari dimensiuni de pe bord. Deschiderea laterala a tunelului central accentueaza designul aerisit.

Digitalizare de top

Audi e-tron Sportback poate fi echipat cu MMI Navigation plus si radio digital DAB+. Acest sistem de infotainment suporta standardul de transmitere de date LTE Advanced de inalta viteza, cu hotspot Wi-Fi integrat pentru dispozitivele mobile ale pasagerilor.

Sistemul de navigatie ofera sugestii inteligente privind destinatiile, in functie de calatoriile precedente. Ruta este calculata la bordul automobilului si on-line de catre serverele HERE, furnizorul de harti si functii de navigatie care monitorizeaza traficul in regiune.
Functiile on-demand includ oferte din zona de iluminare, sistemele de asistenta si infotainment. Chiar si dupa ce i-a fost livrata masina, clientul poate sa isi personalizeze masina. Fiecare functie poate fi achizitionata pe diferite perioade: o luna, un an sau permanent.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.